ЗНАМЕНИЯ ПРИШЕСТВИЯ АНТИХРИСТОВА И КОНЧИНЫ ВЕКА.
От писаний Божественных явленна Апостольскому же вопросу:
что есть знамение Твоего Пришествия, и кончины века. [Матфей. 24.3]
СОГЛАСУЮЩАЯ.

О знамениях же зде хощу глаголати не общих, якоже суть брани, востания языка на язык, царства на царство, глади, труси, пагубы, померчения Солнца, Луны, вся бо сия и прежде бяху, но не у кончина, якоже глаголет Истинна Христос: Но хощу зде знамения явити свойственна, самому пришествию антихристову прилична, от них же иная суть предваряющая пришествие Его, иная совокупная с Ним же, иная последствующая пришествию Его.

Знамение предваряющее пришествие антихристово есть сугубо.

Первое: Разорение и кончина монаршества или самовладения римскаго.
Второе: Проповедание Евангелия всей твари.

Знамения совокупная многа суть.

ПЕРВОЕ: Илии и Еноха пришествие в том же времени, егда явится антихрист, и тех пророков убиет.
ВТОРОЕ: Яко антихрист от жидов будет восприят, вместо Истиннаго Мессии, и сам жидовином будет от колена Данова, от жены сквернодейцы.
ТРЕТИЕ: Яко антихрист чудеса ложная творити имать, и огнь с небесе снизходити сотворит.
ЧЕТВЕРТОЕ: Яко антихрист не имать исповедати Христа, и исповедающих люто мучити имать, себе же вместо Христа и Бога Истиннаго величати восхощет.
ПЯТОЕ: Яко антихрист сядет на месте Святее в церкви Иерусалимской, и начнет себе изявляти аки бога, и превозноситися выше всякаго бога.
ШЕСТОЕ: Яко поклонником своим даст начертание на десней руце их, и на челе их.
СЕДМОЕ: Яко имя его бужет изображено числом Х, Ѯ, Ѕ.
ОСМОЕ: Яко время царствования антихристова будет, точию полчетверти лета.
(3,5 года)

Зде о бранех антихристовых, и что есть гог и магог; и что есть падение Вавилона; и о убиении антихриста.
Знамения последствующая, пришествие антихристово есть Страшный Суд, и кончина мира сего.
О сих всех знамении, ясно от Писаний Божественных узриши читателю благочестивый, яко не прииде в мир истинный антихрист.

ГЛАВА ПЕРВАЯ. О первом знамении пришествие антихристово предваряющем, еже есть разорение и кончина монаршества римскаго.

Фессалонитстии жителя, или солуняне видяше лютая времена, в няже живаху тогда, еще сущым в мире апостолом, возмнеша уже близ настояты последняя антихристова времена. Сих тако испщующих, сосуд избранный Павел Святый увещавает не скоро подвизатися умом: Пишет же к ним сугубо послание, и во втором послании к солуняном, во главе сторой, сице глаголет:
Молим же вы братие, о пришествии Господа нашего Иисуса Христа. И нашем собрании о нем. Не скоро подвизатися вам от ума, ни ужасатися. Ниже Духом. Ниже словом. Ни посланием аки от нас посланным. Яко уже настоит день Христов. Да никто же вас прелстит ни по единому же образу: яко аще не приидет отступление прежде, и открыется человек беззакония. Сын погибели:

Зде подвиг не мало имеют изследователие Павловых словес учителие церковнии в том. Что разуметися имать в сих словесех апостольских:
Да никтоже вас прелстит, яко аще не придет отступление прежде, и открыется человек беззакония. Сын погибели.
Что есть отступление, о нем же глаголет апостол: яко приити имать прежде, неже открыется человек беззакония, и сын погибели, сиесть антихрист.
Мнози мняху Павла Святаго глаголюща о отступлении еретиков от Веры Святыя Православныя, сиесть Ария, Нестория, Македония, и прочих. Наипаче же в отступлении римлян от нашея православныя веры. Но сему мнению истинствовати несть мощно, того ради, яко отступление от веры православныя наста еще во времена апостольския, и о тех отступниках глаголет Иоанн Святый: От нас изыдоша, но не быша от нас.

Аще убо о отступлении от веры глаголет Павел Святый, нужда есть рещи, яко еще во времена апостольская антихрист истинный [о немже зде глаголем:] прииде в мир. Тожде реши подобает и о отступлении римлян от греков, еже начало свое приято в лето Христово осмьсотное, егда Леон Третий папа римский презрев монархов греческих, на востоце царствующих, новаго на западе монарха Карола постави, и в Риме ветхом его на престол римский возведе, и венча.
Яко о том пишет Бароний в Хронологии своей, лета осмьсотнаго. Не многу посеем времени минувшу, в лето осмьсот девятое, паки римляне отступление ко отступлению приложиша, егда Символ или исповедание православныя веры Соборами Вселенскими утвержденное разориша и растлиша приложением, еже и от Сына Духа Святаго исходяща. Чти о сем Барония на лето Христово осмьсот девятое, Зонара, Бельскаго, Никифора Каллиста, и прочих. Аще убо по оному отступлении римлян от греков, абие прииде в мир истинный антихрист, како оттоле даже до ныне жити может человек сый естеством; Яве убо есть, яко Павел Святый иное некое разумеет быти отступление антихриста предваряющее.
Златоустый Святый Павловых Богоразумный изяснитель, чрез отступление антихриста предваряющее, апостолом Павлом глаголанное, разумеет бытии всенародное отступление от власти римския, или разорение и кончину властительства римскаго. Сице бо глаголет Златый языком в беседе четвертой, на послание Павла Святаго второе к солуняном.
(глава 2) Власть римская, егда возмется от грады, тогда антихрист придет, и в лепоту, дондеже бо сея власти будет страх. Никтоже покорится антихристу, егда же убо разорится, нападет набезначалство. И человеческую и Божию поищеть похитити власть, якоже бо. Яже прежде сего разоришася царствия. Сиреч мидское от вавилонскаго, вавилонское от перскаго. Персское от македонскаго, македонское от римскаго: тако и сие от антихриста, а он от Христа и ктому не содержит.

До зде Златоуст Святый, с ним же и Кирилл Святый во оглашении пятом надесять, Феофилакт, Амвросий, и прочии единомудрствуют.
Вопросит некто: Чесо ради Павел не рече Яве о разорении власти римския;
Отвещавает Златоуст Святый в вышереченной беседе сице глаголя:
Елмаже о римстей власти сие глаголет в лепоту назнаменова. И дотоле рече прикровенно, ниже бо хотяше излишния вражды приимати и неполезныя беды. Аще бо рекл бы яко мало послеже разорится римская власть, уже абие того и закопали быша аки губителя и верных всех на се живущих и воинствующих. Сего ради не рече тако, ниже яко скоро будет. Аще и сие глаголет: Но что, во еже явитися ему во времена свое рече.
Вся же сия утверждаются от книг Даниила пророка, во главе второй и седмой, и от книг апокалипсических.
В книгах Даниила пророка изявляет Дух святый усты пророческими, четыре началнейшая монаршества, пребывающа даже до скончания мира последователно, друг другу последующее.
Изявляется же сие образом идола.

Егоже
Глава злата,
Первое монаршество ассирийское:
Перси сребряно,
Второе монаршество персское:
Чрево медяно,
Третие монаршество греческое:
Голени железныя,
Четвертое монаршество римское.

Якоже бо голени две суть, тако и царство римское двочастно бысть: на востоце от Константина Великаго начало имущее в новом Риме, сиесть в Константинополи: и на западе в ветхом Риме.
И сокрушенной убо сущей единей голени, сиесть монаршеству римскому на востоце чрез турков. Пребывает ещё другая голень на западе, и пребывати будет даже до пришествия антихристова. Тако глаголет Даниил пророк, во главе второй:
Ты царю видел еси сон. И сие тело едино велие, стоя пред лицем твоим, тело, его же глава от злата жива. Руце и перси (пальцы) и мышце его сребряны. Чрево и стегне (бёдра, верхняя часть ноги до колена) медяны, голени железни. И часть некая скуделна (глиняная, хрупкая). Видел еси дондеже отторжеся камень от горы не руками, и удари тело. В нози железни и скуделни. И истни е до конца. Тогда истреса зело скудель, железо, медь, сребро, и злато, и бысть яко прах от гумна летняя. И взят и премногий ветр. И место не обретеся им. Камень же иже разрази образа, бысть гора велика, наполни всю землю.
Сон сей или видение толкует сам Даниил пророк таможде во главе второй, глаголя: Навуходоносору царю ассирийскому.
Ты еси глава злата о царю. Емуже Бог даде крепость и державу, и поставит я властелина всем, и прочая. И в след тебе восстанет царство другое мние тебе еже есть сребро. Царство же третие, еже есть медь. Еже соодолеет всей земли. И царство четвертое будет креплее аки железо, и прочая: И по сих возставит Бог Небесный царство еже в веки не разсыплется, и прочая: (Дан. Гл 2. 21-45)

Внемлем толкованию Метафрастову в житии Святаго Даниила пророка:
Глава залата ты еси о Царю Навуходоносоре и прежде тебе бывшии цари вавилонстии. Восстанет же по тебе царство другое мнѣе тебе, еже есть сребро. Две же руци и мышца знаменуют два народы Персидский и Мидский, имущия приятии царство вавилонское. По сих будет царство третие еже есть медь. Восстанет бо некто облачен в медь: [будет же то Александр Македонский:] и разрушит онех царствование. Четвертое же царство будет креплее аки железо. Якоже бо железо стончевает и умягчает все, и медь, и сребро, и злато: сице и царство оно утончит и умягчит все. [царство же то будет римское:] две же голени знаменуют две части того царства, восток и запад, еллинов и римлянов. Персты, от части железни, от части же глиняны. Знаменуют, яко послеже разделится то царство на многия части, и ослабеет яко скудель, и само от себе будет сокрушено. А камень на тело падший, Христос есть Сын Божий. От горы без руку отсекшийся, ибо имать родитися от чистыя и неискусобрачныя девицы без мужескаго смешения, той отончив и извеяв вся временная царства возставит царство, еже во веки не разсыплется. Царство же то будет Духовно: сице Метафраст.

Зде безбожие иудейское аки вепрь от дубравы рыкает и возмущает, яко не прииде в мир Мессия чаемый, иже есть Христос Спасе миру. Вину же сего сицеву глаголет быти: камень оный ударивый идола [иже Мессию являет] сокруши и потреби до конца вся, сиесть злато и сребро, медь, железо, и скудель, имиже изобразуются монархии и царствия, ассирийское, перское, греческое, и римское, якоже пророк глаголет. Но видим яко царство римское не у вконец разорися, и железо имже римскую монархию пророк прообразова не у сокрушися. Яве убо есть, яко ниже камень Он вся сия сокрушаюий, от горы отторжется, сиесть Мессия чаемый пророки общаный не у прииде в мир. Но всуе сия блядословия отрыгают иудее, плотстии бо человецы плотская мудрствуют, духовно ничтоже смыслящее: темже и писана по плоти разумеют, а не по духу. Но слышим что Павел Святый глаголет: (Коринф 2 гл 3:6) Писма убивает а Дух животворит.
Сиесть по Духу разумети подобает писания, а не по плоти и просторечию. Сего ради Христос глаголет у Иоанна Святаго: Дух есть иже оживляет, плоть ничтоже пользует.
Пример от псалма: (пс 136) Аще забуду тебе Иерусалиме, забвена буди десница моя, прилипни язык мой гортани моему, аще не помяну тебе.
Сия словеса псаломския, аще по писмени хощем разумети, увидим яко людие израильстии в плену вавилонском тужаху о своей отчизне Иерусалимской. Но сия туга них, на Христа ничтоже пользует. Аще же по Духу, якоже подобает всякому христианскому человеку, она словеса разсудим, увидим яко душа благочестива в теле сем смертном и в мире суетном, аки в плене вавилонском пребывающа, тужит присно и сетует желая внити во свое наследие, в горний оный прекрасный Иерусалим. Темже и вопиет: увы мне яко пришелствие мое продолжися.

Пример от Евангелия: Никтоже вина нова вливает в мехи ветхи.

По писмени аще хощем ведати, что сей есть глагол; увемы, яко древний обычай бяше вино в мехах кожаных носити и хранити и опасно блюсти, да не вино ново в мехи ветхи влияно будет, и крепостию своею расторгнет свое носило. Аще же по Духу якоже подобает, хощем сия словеса Христова ведати, узрим от толкования Отцев святых: яко Христос Спаситель наш зде духовно глаголет о вине новом новыя Благодати Кровию Своею растворенном, еже веселит сердце человеку и душу напаяет в живот вечный. Сицево вина таинственнаго не подобает вливати в меха ветхи, сиесть в ветхаго человка тлющаго в похотех, но подобает прежде ветхаго отринути и извлещи человека чрез и многобожию, еже тогда царствоваше над телом и душею идолопоклонников, и весь мир обдержаше вселютейшею работою диавольскою.
Сие царствие демонское тяжкий воистину ярем бяше на вся языки, его же Христос Спаситель наш пришествием своим упраздни, и аки камень от горы отторженный идола величаваго сотре и сокруши, егда толикое множество народов от лютыя диаволския работы избавив, в свободу Благодати Божия и веры истинныя привлече, якоже глаголет апостол, к римляном:
(Рим. гл. 8.) Тварь свободится от работы истления в свободу славы чад Божиих. И паки: Темже братие несмы рабынина чада, но свободныя. Свободою убо еюже Христос нас свободи. Стойте, и не паки под игом работы держитеся. (Галат. Гл 5.)

Царствие убо Христово якоже реху, несть по плоти временное земное и падению причастное, но по Духу вечное, Небесное, неразоримое, еже есть Церковь Святая, ейже и врата адова не одолеют, о сем царствии Его и аггел предвозвести глаголя:
(Лук. 1:32) И даст Ему Господь Бог престол Давида отца Его. И воцарится в дому Иаковли во веки и царствию Его не будет конца.
От сих яве мощно познати, како камень идола сокруши и потреби; сице потреби: Христос Спаситель наш Истинный Мессия пророки обещанный первым пришествием Своим испраздни и потреби царствия мира сего духовным испражнением и потреблением, сокрушив в них царствующую во идолопоклонстве и многобожии диаволскую власть и силу. Вторым же пришествием Своим, при кончине мира имать испразднити всеконечное всякое мирское владычество, по глаголу Павлову: Таже кончина егда предаст царство Богу и Отцу, егда испразнит всяко началство и всяку власть и силу.
Вопросит некто: убо потреби ли уже камень Он таинственный идола властообразного, или не потреби; аще не употреби, то Мессия не прииде в мир. Аще же потреби, то антихрист древле прииде в мир: он бо прийти имеяше потреблену сущу идолу четверовластвующу сиесть четырем монархиам кончину восприемшым.
Отвещаю, рекох уже яко камень Он иже есть Христос, по внегда отторжеся от горы, сиесть по внегда родися от Пречистыя Девы, потреби онаго идола четверопрестольнаго потреблением духовным по его многобожию. Но не потреби потреблением всеконечным по его временному и земному владычеству. Понеже голень железная онаго идола, сиесть римское владычество доселе пребывает по своему мирскому владении. Потребится же всеконечным потреблением при втором Христовом пришествии предваряющу антихристу.
Во утверждение сего ответа паки тебе представляю свидетелство неложное златоточного источника Иоанна Златоустаго в беседе четвертой на Павлово послание к фессалоником второе, на главу вторую сице глаголюща:
Власть римская егда возмется от среды, тогда антихрист придет. И влепоту дондеже бо сея власти будет страх. Никтоже покорится антихристу, егда же тая разорится, нападет на безначалство, и человеческую и Божию поищет похитити власть. Якоже боя же прежде сего разоришася царствия, сиречь Мидское от Вавилонскаго, Вавилонское от Перскаго, Перское от Македонскаго, Македонское от Римскаго: тако и сие от антихриста, а он от Христа, и ктому не содержит.

Таяжде четыри монаршества откры Дух Святый Даниилу пророку иным видением во образе четырех зверей, якоже сам поведает во главе седмой.
Аз Даниил видех в видении моем нощею. И се четыри зверие велиции исхожаху из моря различь себе. Первый аки лвица имущи криле. Криле же ея аки орли, и зряху дондеже простре криле, и воздвижеся от земли, и на ногу человечу ста, и прочая. И се зверь вторый подобен медведице. И в части единой ста, и три ребра во устех ея, среди зубе ея. И сице глаголаху ей, востани и яждь плоти многи. Во след сего видех, и се зверь четвертый горд и страшен. И крепок излиха. Зубы же его железни и велии и ногти медяны. И прочая: Зряхъ дондеже престоли поставишася, и Ветхий денми седаше, и одежда Его бела аки снег. И прочая: Престол Его пламень огнен. Река огненна течаше пред ним, тысящы тысящь служаху Ему. И прочая: Судише селе, и книги отверзошася, и прочая: дондеже убися зверь и погибе тело его, и прочая: и прочих зверей преставися власть. И прочая: Видеху и се на облацех небесных яко Сын Человечь идый бяше, и до Ветхаго денми дойде, и тому дастся власть и честь, и царство, и вси людие и племена поработают, и прочая: и царство его не разсыплется.

Сие видение Даниила пророка аггел Господень толкует в тойже седмой главе, сице глаголя:
Сии зверие велиции четыри, четыри царства востанут на земли, яже возмутся и преймут царство вышняго, и прочая: Зверь четвертый, царство четвертое есть на земли, еже преспеет вся царства, пояст всю землю, и прочая: и по них востанет царь:
[СИЕСТЬ АНТИХРИСТ]
Иже преспеет злобами вся, иже прежде его, и словеса ко вышнему возглаголет, и Святыя вышнего смирит.
[СИЕСТЬ ИЛИЮ И ЕНОХА УБИЕТ:]
и дастся в руку его до времени, и времени, полвремени.
(СИЕСТЬ ПОЛЧЕТВЕРТА ЛЕТА ЦАРСТВОВАТИ ИМАТЬ АНТИХРИСТ )
и судище сядет.
(СИЕСТЬ СТРАШНЫЙ СУД )
и власть его преставят, яко потребити их, и погубити до конца. Царство же и власть и величество царства иже под всем небесем дастся Святым Вышняго.
До зде видение Даниила пророка, и толкование его от аггела.

Внемли читателю благочестивый силу сего знамения от Писаний Божественных изявленаго, и ясно узриши яко не у прииде в мир антихрист. Подобает бо прежде разорену быти до конца монаршеству римскому: якоже Златоуст Святый глаголет в беседе вышшереченней. Таже открыется человек беззакония, и сын погибели. Якоже глаголет апостол: Аще не приидет отступление прежде.
Аще убо сия тако суть, что безумствуют неции скудоумнии, в Писаниих Божественных неискуснии суще, о пришествии в мир антихристова; испытайте Писаний, и буии некогда умудритеся, от знамения же сего будите уверени о сем, яко не у прииде в мир антихрист, ибо не у в разорение прииде монаршество римское, и аще уже и преклонися к падению, но не весма падеся.

ГЛАВА ВТОРАЯ О втором знамении пришествие антихристово предваряющем, еже есть проповедание Евангелия всей твари.

Христос Спаситель наш у Матфея Святаго во главе двадесять четвертой, [вопрощающым учеником на горе Елеонстей: Что есть знамение твоего пришествия, и кончины века;]
Отвещает и поучает учеников своих сице:
Блюдите да никтоже вас прелстит, мнози бо придут во имя Мое глаголющее: азм есмь Христос. И многи прелстят. Услышати же имате брани, и слышания бранем, зрите не ужасайтеся, подобает бо всему сему бытии.
Но не тогда есть кончина.
Восстанет бо язык на язык, и царство на царство, и будут глади, и пагубы, и труси: вся же сия начало болезнем. Тогда предадят вы в скорби, и убиют вы, и будете ненавидими всеми языки, имени Моего ради. И тогда соблазнятся мнози, и друг друга предадят. И возненавидит друг друга, и мнози лжепророцы восстанут, и прелстят многия. И за умножение беззакония изсякнет любы многих. Претерпевый же до конца, той спасется. И проповестся сие Евангелие Пресвятыя по всей Вселенней. Бо свидетельство всем языком. И тогда придет кончина.

От сих неложных словес Христа Спасителя нашего, ясно зриши читателю благочестивый, яко прежде пришествия антихристова, и кончины века сего, подобает проповедану бытии Евангелию всей твари, по всей вселенней, во свидетельство всем языком. И тогда придет кончина. Сия глаголет и Дамаскин Святый в книзе 4-й: во главе 27.
Требует [рече] первое проповествоватися Евангелию во всех народах [якоже рече Господь:] и тогда придет во обличение противобожных иудей.
Како бо исполнится пророчество Давидово во псалме:
Вси языцы поработают Ему. [сиречь Христу] и паки: дам ти языки достояние твое, и одержание твое концы земли. И паки: Вси языцы елики сотворил еси придут, и поклонятися пред Тобою Господи, и прославят имя Твое.
Аще не всем языком проповестся Евангелие Христово. Глаголется же: Во свидетельство всем языком. Того ради, да не имут языцы вины неверствия своего на Страшном Судищи в неведении суще.
Сия и Иоанну Святому во Апокалипсисе, во главе седмой

(Комментарий: в старой нумерации: Слово З (7)-е, глава ѮI (19)-я, стих ЧГ (93)-й http://www.aksinfos.ru/slovo07.html )

изявлена суть, число запечатанных избранных Божиих, от всякого колена сынов израилевых и от всякаго языка и колена, и людей и племен стояща пред престолом и Агнцем.
Понеже убо Евангелие Христово, по всей вселенней не у проповедано бысть всем языком, ибо на востоце и на западе многа и пространно зело царствия обретошася, идеже ни следа, ни памяти проповеди Евангельския обрести мощно. Того ради ясно дается зрети, яко не у прииде кончина века, и не у прииде в мир антихрист.
Речет некто, яко Апостоли уже проповедаша Евангелие Христово во всей вселенней.
Отвещаю первое: Христос Спасе наш предвозвещая учеником своим проповедь Евангелия, по всей вселенней хотящую быти глаголет, яко абие тогда придет кончина. Понеже убо от апостольских времен, наченше от их проповеди, даже до ныне, не у прииде кончина. Яве есть яко Христос предвозвещает, не оную проповедь первую, яже бысть от апостолов, но вторую некую, по нейже абие придет кончина.
Отвещаю второе: вемы от жития Апостолов Святых, яко идеже они проповедаша, ведома и знаема суть места многим: Но свет земли новый нынешними времены изобретен, от Апостолов не бысть познан, ниже знаем бяше от человек, но изобретается мало нечто пред нашими времены.
Словеса Павла Святаго к римляном во главе десятой: Бо всю землю изыде вещание Апостольское.
Отцы Святыи толкуют, яко в тех словесех, прешедшее время разумеется имать вместо предидущаго. Якоже и Давид его же суть сия словеса разумеет. Или: Во всю землю изыде вещание Апостольское, Славою и слухом, а не проповедию.

ГЛАВА ТРЕТИЯ. О знамении совокупном, еже есть Илии и Еноха пришествие, и от антихриста убиение.

Знамения совокупныя нарицаются того ради, яко купно со антихристом имеют быти, от них же первое Илии и Еноха пришествие, и от антихриста убиение.
О сем уверимся от писаний Божественных.
У малахии пророка во главе четвертой, глаголет Господь Вседержитель:
Се Аз посылаю вам Илию Фесвитянина прежде пришествия дне Господня великаго и просвещеннаго, иже устроит сердце Отца к Сыну, и сердце человека ко искреннему.
Тожде глаголет и Иисус Сирахов во главе, 48:
Взявыйся вихром огненным и колесницею коний огненных. Вписан во обличение на времена уставити гнев пред яростию. И обратити сердце Отца на Сына, и устроити колена Ияковля.
И во главе 44, тойже Иисус Сирахов глаголет:
Енох угоди Господи, и преложен бысть дати образ покаяния родом.
У Матфея Святаго во главе седмойнадесят сам Христос Спаситель глаголет:
Илия убо придет прежде и устроит вся.
Во апокалипсисе во главе первойнадесять:

(Комментарий: в старой нумерации - Слово I (10)-е, глава Л (30)-я, стих РЛ (130)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo10.html )

И дам обоима свидетелема моима. И прорицают дней тысящу двесте, и шестьдесят, оболчена во вретища. Огнь исходи из уст ею, и поясть враги их. И иже хощет обидети их, сему подобает убиену бытии. И сии имут область затворени Небо, да не снидет дождь на землю во дни прорицания ею. И область имут на водах обращати я в кровб, и поразити землю всякою язвою. Елика аще восхощета. И егда скончаета свидетельство свое. Зверь яже исходить от бездны. Сотворит с ними брань. И победит их, и убиет я, и труп ею оставит на стогнах града великаго, иже нарицается духовно. Содом и Египет, идеже и Господь наш распят бысть. И узрят от людей и язык, от колена и племен телеса их, дни три и пол. И трупу ею не оставит положити во гроб, и живущий на земли возрадуются и возвеселятся о них. И по трех дгех и пол, Дух Животен внидет в ня от Бога и станета оба на ногах своих. И страх велич нападе на зряши ею. И услышат глас великий с Небесе глаголющее има: взыдита само. И взыдоща на Небо на облацех. И видеша я врази их, и в час той трусь бысть велий. И десятая часть града паде и погибе трусом, и прочая.

От сих словес апокалиптических сия исчисляются.
Первое, яко Илия и Енох будут облечены во вретища.
Второе, пророчествовати имут дней тысящу двести и шестьдесят.
Третие, возимеют область заключити небо, да не снидет дождь на землю во дни пророчества их, и область имети будут воды обращати в кровь, и всякою язвою поразити землю.
Четвертое, егда скончают пророчество свое по днех тысящи двести и шестидесятих, тогда антихрист вооружиться противо их на брань, и победит и убиет их.
Пятое, телеса их лежати имут не погребена во Иерусалиме дни три и пол.
Шестое, по оных дне воскреснут, и зрящым всем и ужасающымся взыдут на небо.
Седмое, тогда будет трус велий, яко десятой части града падати трусом.

Услышим и Дамаскина Святаго, что о сем глаголет в книзе четвертой, во главе, 27.
Послется, рече, Енох и Илия Фескитянин, и обратят сердца Отца на чада. Сиесть сонмище еврейское на Бога нашего Иисуса Христа и апостольсвкую проповедь. И от него [антихриста] убиются.
Понеже убо те два свидетели, Илия и Енох, не у приидоша в мир, Яве есть яко ниже антихрист прииде в мир. Чти о сем и Дамаскина Святаго книгу четвертую, главу двадесять седмую.

ГЛАВА ЧЕТВЕРТАЯ. О знамении совокупном втором, яко антихрист от жидов вместо итиннаго месесии восприят будет.

Яко антихрист от жидов вместо истиннаго Мессии пророками проповеданного восприят будет. Сам о сем извещает Истина Христос Спаситель наш глаголя ко иудеем во Евангелии Иоанна Святаго, во главе пятой:
Аз приидох во Имя Отца моего, и не приемлете мене, аще инее придет во имя свое, того примете.
Тожде глаголет и Павел святый во втором послании к Солуняном, во главе второй:
Зане Любве Истины не прияша во еже спастися им. И сего ради послет им Бог действо лести. Бо еже веровати им лжи: да суд примут вси неверовавшии Истине, но благоволивге неправде.

Антихрист бо от тех прият будет, иже его со всяким вожделением чают и ожидают. Сицеви же суть иудее, иже мессию чают бытии царя временнаго, Якове будет антихрист.
Языци бо никогоже не чают.
Христиане же чают антихриста, но страхом и трепетом, а не с веселием и желанием.
Якоже убо Христос первее ко иудеям прийде, им же обещано бяше, и от них же приити чаяшеся: Потом же совокупни себе языки: Тако и антихрист ко иудеом убо первее придет, от них же прийти чается. Потом же и языки себе совокупит.
Сице разумеют Отцы Святые: Златоуст, Кирилл Александрийский, в толковании главы пятыя Иоанна Святаго: Григорий Дамаскин в книзе четвертой, во главе 27, идеже глаголет сице:
Иудее убо Сына Божиего, суща Господа нашего Иисуса Христа и Бога не прияша: Лестца же, бога себесамаго глаголюща, примут.
Тии же Отцы Святыи научают, яко антихрист имать бытии жидовин, и обрезанный, иудее бо никогдаже прияли быша в мессию, человека не иудеянина, ниже обрезана.
Неции глаголют его хотяща бытии от колена Данова, о чесом ещё от начала пророчествоваше Иаков Ветхозаветный патриарх, глаголя к сыну своему Дану, в книгах Бытия, во главе четыредесять девятой:
И да будет Дан змия на распутии.
Видиши ли читателю благочестивый, яко ниже сие знамение изявляет антихриста в мир пришедша. Понеже жидове и доселе чают пришествия своего мессии желаемаго, иже будет антихрист.

О рождении антихристова различная суть мнения.

Инии глаголют, яко родитися имать от девицы действом диаволским: якоже Христос Спаситель наш рожден есть от Пречистыя Девы Марии действом Святаго Духа.
Сие мнение ложно есть. Кое бо причастие Свету ко тьме; Кое приобщение велиару со Христом; Кто во облацех уравнится Господеви; уподобится Господеви в сынех Божиих; И мощно ли тако действовати Диаволу, якоже Дух Святый действует; Како может бытии равное действие Создателя и создания;
Инии глаголют, яко родится имать от жены с Диаволом смешение имуща. Но сие мнение не крепко есть: Како бо может Диавол безплотен сый с женою имети истинное естественное смешение; Како же может влияти семя человеческое к рождению, семя не имея семени, безплотен сый;
Обаче может Диавол первее преобразитися в жену, и смешение иметь с человеком, и от него семя вземь, может потом преобразитися в человека, и сообщитися жене, и влияти семя взятое прежде от человека. И сицевым образом демон может родити человека, а не сам от себе своею силою. И аще бы сицевое случилося рождение, тогда рожденный человек был бы истинным человеком, не сыном диаволским по естеству, но сыном онаго, от негоже взятся семя еже к рождению. Якоже аще бы кто орлее яйце подложил гнездящейся на яйцах кокоши, тогда произшедшее из яйца орляго не было бы птенцем кокошим: но орлим.
Инии глаголют, яко антихрист имать бытии истинный естеством Диавол, тело человеческое мечтанием точию, а не естеством имея.
И сие мнение есть ложно, ибо Павел Святый апостол во Втором Послании к солуяном во главе второй антихриста нарицает человеком:
Открыется, рече, человек беззакония, сын погибели. Над всеми сими мнениями, сие есть истиннейшее, яко антихрист родится не от законнаго супружества, но от жены блудницы истинный человек, якоже бо Христос родися от Пречистыя Девы, тако Христу противный антихрист родитися имать противообзно от скверныя жены мнимыя девицы.
Сице глаголют Отцы Святи: Святый Ипполит папа римский в Синаксаре в неделю страшного суда: Святый Дамаскин в книзе четвертой, во главе, 27, сице глаголет:
Не сам убо Диавол будет человек по Господню вочеловечению: да не будет, но человек из блуда народится. И подиметь вси действо сатаны. Проведый бо Бог безместное будущаго его произволения. Попустит вселитися в него Диаволу. Народится убо из блуда, яко рех. И воспитается тайно, и внезапно привозстанет, и противовознесется, и воцарствует.
Амвросий в книзе о благословениях Патриархов во главе седмой. Феодорит, Феофилакт: Сии вси единомысленно глаголют его бытии истинна естеством человека, родитися имуща от блудницы, от колена Данова. Утверждаются же на Писании святом, в книгах Бытия, во главе, 44:
Да будет Дан змия на распутии.
И у пророка Иеремии в главе 8 пишется:
От Дана слышана суть. Ржания коней их.
Тожде утверждается и в главе седмой Апокалипсиса, идеже зрятся от аггела запечатлены дванадесять тысящей от всякаго колена Израилева, колено же даново между ими не именуется. Вина же сему мнится бытии антихриста племя Даново, ниже именования с родом своим достоин между избранными Божиими, о чесом Андрей Святый Кесарийский в слове седмом в толковании на аполипсис главы 7, глаголет сице:
Да знаменаетжеся сие, яко колено Даново, яко из него рождаемому антихристу с прочими не вчинися: но вместо его Левино, яко священническое древле в число не приходящее.
Родитися же имать в Вавилоне граде велицем по разумению Иеронима в толковании на первуюнадесят главу Даниила пророка.

ГЛАВА ПЯТАЯ. О знамении совокупном третьем, еже есть чудеса ложна антихристова.

О чудесах ложных антихристовых, Сам Христос Спаситель наш предвозвещает у Матфея Святаго в главе 24, глаголя:
Дадят знамения велия и чудеса, якоже прелстити, аще возможно, и избранныя.
Дадят, рече множественным числом, того ради, яко не точию антихрист, но и служители его дадят чудеса ложна.
Сообразно глаголет и сосуд избранный Павел Святый, во втором послании, кСолуняном, во главе второй:
Его же пришествие [сиесть антихристово] есть по действу сатанину. Во всякой силе и знамениях, и чудесех ложных, и во всякой лсти и неправде.
Златоуст Святый на сия словеса в беседе четвертой сице глаголет:
Во всякой силе, рече, знамении и чудесех ложных. Сиречь всякую покажет силу ничтоже истинное, но в прелести вся.
Тожде и в апокалипсисе во главе тринадесятой пишется:
И сотворит чудеса велика, да огнь сотворит сходити с небесе на землю пред человеки, и лстит живущыя на земли, ради знамений, яже дана быша ему.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ГI (13)-е, глава ЛЗ (37)-я, стих РѮД (164)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo13.html )

От сих Писаний Божетсвенных глаголют учителе, яко антихрист великий имати быть чародей и волхв, и Диавол иже в нем от юности пребывати имать. Той чудеса ложна сотворит чрез него, ово мечтаньми и привидением, ово естественным действием, вину сокровенну в себе имущем, и того ради людей удивляющем. Якоже древле в Египте творяху волеви действом сатаниным чудеса ложна.
И якоже мощно естественнее посреде зимы лютыя, возрастити и явити шипок или крин процветающий, еже не ведущему вины сокровенныя мнится бытии чудесно. И прочая сим подобная.
Образ чудотворения антихристова наипаче тричисленный изявляет апокалипсис во главе тринадесятой.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ГI (13)-е, глава ЛЗ (37)-я, стих РѮД (164)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo13.html )

Первое: яко огнь с небесе снизходити сотворит. О сем чудеси Святый Андрей Кесарийский в толковании на апокалипсис, в слове тринадесятом о лжепророце сице глаголет:
Не чудно же есть в очесех прелщаемых да видать огнь с небесе сходящь. Идеже и в истории Иовли сего низшедша. И скоты его сжегша, по Божию попущению и сатанину действу уведохом.
Второе: яко сотворит образу зверину глаголати. О сем ложном чудеси Святый Андрей Кесарийский в предреченом толковании глаголет:
Повествовано бысть и Аполлонием, и другими. Яко множицею чародеянии провозглаша бесове чрез образы, и изваянныя идолы, и чрез древа и воды. Мню же и чрез мертвая телеса, якоже и Симон волхв показа римляном в пребытии Великаго Петра. Аще и прелесть апостол изобличи. Показав чрез тех ихже воскреси сам, како мертвии востают.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ГI (13)-е, глава ЛЗ (37)-я, стих РѮS (166)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo13.html )

Третие: яко сотворит себе мертва быти ложно, потом же воскреснет. Сих ради знамений весь мир удивляти имать.
Зри боголюбче, яко ниже от сего знамения антихристово пришествие уверитися может. Кто бо иные сицевыя силы и чудеса деет, яковыя антихристу приписует Апоклипсис; Кто огнь с небесе сходити творит; кто же звериному образу глаголати дает; кто умерщвлен востает действом сатаниным;

ГЛАВА ШЕСТАЯ О знамении четвертом пришествия антихристова, яко антихрист не имать исповедати Христа, и исповедающих люто мучити будет: себе же вместо Христа и Бога истиннаго имать величати.

Антихрист понеже и во имени и во истине противник есть Христов, вся противна Христу творити восхощет.
В первых не будет исповедати Иисуса Христа, и его весь Божественный Закон разорит, и уничтожит, глаголя хулы на вся Христовы Тайны, на Крещение, Миропомазание, Евхаристию, и прочая:
Святый мученик Ипполит в слове о кончине мира глаголет: Яко во времена антихристова жертва безкровная, рекше, Литургия Святая и всяко приношение Бога умилостивляющее престани имать, разорятися же и Церкви Божия, изменьшеся в вертепы разбойничи и хлевины чести не имущия: Престанет же псалмопение, и всякий чин, всякое церковное благолепие угаснет. Вся бо Христова, противник Христов разорити восхощет, и мерзость запустения вся пуста сотворит. Златоуст Святый глаголет на второе Павла Святаго к Фессалоняном послание, на главу 2, в беседе 4:
Егда приидет он ничтоже поведит здраво. Но вся законопрестуная, от знамений точию ложных уверится.
Будет же научати ветхаго закона, обрезание и саббаты хранити. Понеже бо от Иудей в мессию восприяти будет, вся иудейская возмудрствует. И якоже иудее ненавидят и не исповедуют Иисуса Христа Сына Божия, тако и мессия их антихрист сотворит.
О сем яве глаголет Иоанн Святый Богослов, в первом послании, во главе второй:
Кто есть лживый, точию отметаяися яко Иисус несть Христос. Сей есть антихрист, отметаяися Отца и Сына всяк отметаяися Сына, ни Отца имать.
Понеже бо двоим Христом несть мощно быти, како антихрист Иудеом вместо истиннаго Христа себе уверити может, аще не прежде нашего Христа возхулить, глаголя его не быти истиннаго Христа.
Ясно сие и отсюду дается зрети, ибо аще предтечи антихристовы не исповедуют и хулят Иисуса Христа Сына Божия, яковии бяху мучителие, наченше от Нерона, и яковы суть еретицы, Арий, Несторий, Савелий, Македоний, и прочии, в них же тайна беззакония бяше, и ныне деется по глаголу Павлову. Кольми паче антихрист сам началнейший враг Христов, возненавидит Христа. И его хулити и уничижати будет. О чесом извещает Апокалипсис, в главе 13:
И даны быша ему уста глаголюща велика и хульна, и дана бысть ему область творити месяц четыредесят два, и отверзе уста своя в хуление к Богу. Хулити Имя Его, и селение Его, и живущия на Небеси, и дано бысть ему брань творити со Святыми. И победити я.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ВI (12)-е, глава ЛS (36)-я, стих РѮ (160)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo12.html )

О том же и Даниил пророк в главе 7, глаголет:
И словеса к Вышнему возглаголет, и Святыя Вышнего смирит.
[Сиесть Илию и Еноха и прочих верных Христовых.]
Отвергнув убо истиннаго Христа Спасителя нашего, и лже-христа его вменив быти, себе истиннаго быти Христа начнет проповедати, законом и пророки обещаннаго.
О чесом глаголет Истина Христос Спаситель наш, у Иоанна во главе пятой:
Аще ине приидет во имя свое, того приемлете.
[сиесть в мессию] О сем и Амвросий Святый, на главу Луки двадесят вторую.
От Писаний: [рече] поучати будет себе быти христа истинна.
Тожде глаголет и Феодорит, на 2 послание к Солуняном: глава 2.
Тожде Кирилл в катихиси пятонадесятой.
Над всеми же сими антихрист исповесть себе быти бога, и аки бог почитать быти возхощет. Якоже Апостол глаголет, во втором послании к Солуняном, во главе второй:
Яко ему сести в Церкви Божии аки богу. Показуя себе яко Бог есть, паче же всякаго глаголемаго бога.
О сем и Даниил пророчествова во главе, 11.
И царь возвысится и возвеличится над всего бога. И на Бога бог сглаголет пресилно. И до всех бог отец его не смыслит. Яко паче всех возвеличится.
Вопросит некто: что есть Даниилом пророком реченное во главе 11: яко антихрист покланятися имать богу некоему: МАѠЗЄЙ Како убо превозноситися будет над всякаго бога, сам имея бога;
Ответуют Отцы Святые, МАѠЗЄЙ знаменует мужество, или Бога крепка.
Антихрист убо волшебник сый, имети будет в себе диавола крепка, во всем себе пособствующа, и тому кланятися будет, и вместо бога его чтити, не яве, но тай. Яко же себе будет исповедати бога.

ГЛАВА СЕДМАЯ О знамении пятом, сиесть о престоле антихристовом.

Престол антихристов имать быти во Иерусалиме, в церкви Соломоновой, и престоле Давидовом. Видим то от Писаний Божественных во Апокалипсисе во главе 11. Иоанн Святый глаголет. Яко Илия и Енох брань сотворят со антихристом в Иерусалиме, и тамо от антихриста убиются.
Сие глаголет Апокалипсис глава 11:
И труп ею оставит на стогнах града Великаго. Иже нарицается духовне, Содом и Египет. Идеже и Господь наш распят бысть.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово I (10)-е, глава Л (30)-я. http://www.aksinfos.ru/slovo10.html )

Вопросиши: почто зде град Святый Иерусалим нарицается содомом;
Ответ: Земный сей Иерусалим можется нарещи содом, того ради, яко в нем беззакония и студоделания умножишася преизлишне. Яко о сем читаем в книгах Исаии Пророка, во главе первой.
Видение еже виде Исаия сын Амосов. Еже виде на Иудею, и на Иерусалим.
По сих же таможде, в тойже главе глаголет:
Слышите Слово Господне князи содомистии, внемлите глаголу Божию людие гоморрстии.
Зде видиши яко пророк Иерусалимлянов нарицает князями Содомскими, и людми Гоморрскими. Может убо Иерусалим нарещися Содомом, и Гоморром, и градом Святым, различным ради вин: Градом святым есть Иерусалим, Пророков ради и Апостолов, иже тамо проповедаша, и страстей ради Христовых, Креста, и погребения. Но может нарещися и Египтом и Содомом неверных ради иудеов, за беззакония их и слепоты. В сем убо духовном Содоме, будет иметь престол свой антихрист. Понеже бо имать быти иудеанин, и от иудей в мессию восприимется, и царем иудейским будет, [якоже вышше рехом]. Яве есть яко во Иерусалим сядет, и престол свой церковь Иерусалимскую обновити потщится. О сем известно глаголет и сосуд избранный Павел Святый, во втором послании к Солуняном, во главе второй:
Яко ему сести в церкви Божией, аки богу.
Зде Церковь Божию Павел глаголет, церковь Иерусалимскую, яже во времена Павлова Церковь Божия нарицашеся.
Отцы Святые Киприан, Кирилл Иерусалимский, Григорий, Ипполит мученик в слове о кончине мира, Златоустый, и прочии: Местом Святым и Церковию Божиею непщують бытии церковь Соломонову. Дамаскин Святый в книге 4, во главе 27.
В храме [рече] не нашем но ветхом иудейстем. Не бо нам, но иудеем придет. Не за Христа, но на Христа. Занеже и антихрист глаголется.
Андрей Святый Архиепископ Кесарии Каппадокийския, в слове десятом толкования своего, на Откровение Иоанна, на главу 11, пишет:
Поставит [рече] престол свой во Иерусалиме: [антихрист] по подобию Давидову, егоже сын. Христос Истинный Бог наш по плоти бысть. Да и в сем себе бытии Христа известит исполняюща пророческое слово голаголющее: Возтавлю скинию Давыдову падшую, и превращенная ея паки созижду. Еже прелщениеми иудее на онаго пришествие восприемлют и сказуют.

Сие и Христос Спаситель наш яви учеником своим прообразителне у Матфея Святаго в главе двадесять четвертой:
Егда [рече] узрите мерзость запустения реченну Даниилом пророком, стоящую на месте Святее, иже чтет да разумеет.
Зде ведати подобает, яко мерзость запустения троякое имать толкование.
Первое, нецыи от учителей, якоже Ипполит, Иероним, и прочии, мерзость запустения непщуют бытии самого антихриста, он бо будет началом запустения, толикия брани и гонения движущь на христианы. Он же и сядет в Церкви Святей Иерусалимстей по глаголу Великаго Павла.
Второе неции от учителей, якоже Феофилакт, Ефрем, Амвросий и прочии мерзость запустения разумеют бытии разорение и запустение града Иерусалима от Веспасиана Кесаря римскаго, о чесом и Христос Спаситель наш предвозвести в Евангелии у марка Святаго в главе 13, глаголющым Апостолам:
Учителю виждь каково камение. И какова здания. Господь же отвеща. Не имать остати зде камень на камени. Иже не разорится. И паки глаголет ко иудеом: се оставляется дом ваш пуст [Матфея 23.]
Сие разорение и запустение описует Иосип Евреянин в книзе о брани иудейстей, и глаголет толикое тогда бытии онаго града запустение, колико прежде никогдаже бысть: погибоша бо тогда гладом и мечем тма тысяща тысящей человек, в пленение же посидоша девятьдесять тысящей, о чесом во псалме 58:
Бог явит мне на вразех моих. Не убий их да не когда забудут закон твой, раждени их силою твоею, низложи их защитниче мой Господи.
Зде пророк Давид в Лице Христовом молит Бога Отца да не в конец погубить иудеов, се же ради сродства своего, еже по плоти, и ради покаяния их: но да разженет их, и гордыню низложит, еже и сбыстся: оттоле бо разсеяшася иудее во всю вселенную, скитающееся беднее по различным царствам своего же царствия и царя и церкви не имущее, о чесом Златоуст Святый в слове 2 на иудеи глаголет:
Господь ныне жертвенник. Господь же ковчег. Господь Сын и Святая Святых. Господь же и Священник. Господь Херувим Славы. Господь Златая Кадилница, Господь Окрини (чаша). Господь Требщная, Господь Огнь иже свыше снесенный.
Тожде и в слове третием на иудеи глаголет:
Аще бо и хотят [иудее] паки восприятии свой град, и на первое возвратитися жительство, и храм зрети воздвизаем, еже никогдаже будет.
Протяженнее о сих глаголет златый языком в словах своих на иудеи, яже краткости ради зде оставляются.
Третие толкование есть Златаустаго Святого, иже мерзость запустения реченую Даниилом пророком, стоящую на месте Святее, глаголет бытии кумир, егоже разорителе града Иерусалимскаго внесоше тогда в Церковь Соломонову. Кумир же он бяше Диавол бога их еллинскаго: Инии глаголют яко воображение бяше кесаря римскаго Адриана: Инии Веспасиана. И в видети тогда мерзость запустения стоящу на месте Святее. О сем выше преднаписася в ответе, вопрос 5:
О томже пишется и в Маргарите в слове 3, на иудеи, лист 95.
Откуду мощно проразумети, яко кумир оный стоящий тогда на месте Святее, бяше проображением антихриста в церкви Соломонове сидети имущаго, и запустение онаго града и церкви Соломоновы чрез Веспасиана, образ бяше запустения мира и Церкви Христовы, имущаго быти чрез антихриста.
Сего ради и Христос Спаситель у Матфея Святаго во главе 24: и у Марка Святаго во главе 13, оба та запустения, и запустение Иерусалима, и запустение мира, во едино совокупляет, глаголющь бо о запустении Иерусалима, внезапну преходит к запустению мира: и сия обоя во Евангелте тако совокупляет, яко едино мнится бытии, якоже образ с своим первообразным есть едино не естественне и числителне, но изобразителне и знаменателне.
Суть неции иже престол антихристов, глаголют бытии Рим Ветхий. Се же утверждают свидетелством Иоанна Святаго, во Апокалипсисе во главе 17:
Идеже жена любодеица на звери седмь глав имущем бяше видена. И нижше: Седмь глав, горы суть седмь. Идеже жена седит на них.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ИI (18)-е, глава НД (54)-я, стих СЕI (215)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo18.html )

Сиесть столица Антихристова.
Рим убо ветхий, понеже на седми горах обретается седящ, престолом есть антихристовым, по разумению неких. Сего разумения, ниже сами римляне отрицаются. Глаголют же престол бытии антихристов Рим не инешний христианский, но ветхий идолопоклонный, в нем же царствоваху мучителие Нерон, Дометиан, Максимиан, Диоклетиан, и прочии предтечи антихристовы. Онцевый бо Рим женою любодеийцею, кровию мученик Иисусовых напоенною нарицает Апокалипсис в главе 17.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ИI (18)-е, глава НД (54)-я, стих СЕI (215)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo18.html )

ГЛАВА ОСМАЯ О знамении шестом и седмом, сиесть о имени антихристове, и о начертании его.

Многа имать имена антихрист, нарицают его писания: человеком беззакония, сыном погибели.
Во втором послании к Солуняном, глава 2, нарицают змием. Книга Бытия глава 49, нарицают беззаконным, лжепророком, лжехристом, мерзостию запустения, зверем, сатаною, и прочая. Но вся сия имена суть обща, могут бо прилична быти, не точию истинному антихристу, но и предтечем его.
Паче же и всякого грешника не кающася мощно нарещи человеком беззакония, и сыном погибели. Сего ради не о имени общем но о имени свойственном антихристовом, зде вопрос предлежит.

Каково имя антихристу есть свойственно;
Иоанн Святый в Апокалипсисе во главе 13, о имени антихристове, сице глаголет:
Зде мудрость есть. Тже имать ум да почтет число зверино. Число бо чяловеческо есть. И число его, ХѮЅ.
Зде тайна читателю благочестивый, многими высокими разумы испытана, но доселе недоведома.
Ведати же о сем подобает совершенно, яко имя некое греческое, греческим диалектом изследовано, антихристу будет свойственно: Ибо греческим наречием Апокалипсис писан бысть от Святаго Иоанна Богослова. Сего ради удивляюся юродству неких неуков, и невегласов, котории в славенском нашем наречии хотят изобрести таково имя, еже бы могло согласовати числу зверину, ХѮЅ.
Разумейте же безумнии в людех, и буии некогда умудритеся.
Зрите различная толкования на тайны апокалипсическая, и узрите яко вся учителие греческаго имене ищут согласующаго числу зверину ХѮЅ.
Неции глаголют, яко имя антихриста будет Λ Α Τ Ε Ι Ν Ο Σ. Еже есть римлянин, и сии мнят бытии антихристом папу римскаго.

Λ Л
Α А
Τ Т
Ε Е
Ι
І
Ν Н
Ο О
Σ С
Число зверино ХѮЅ

(Далее буду приводить не в табличном виде, как это записано в книге, а в строчном. Потому как все указанные имена имеют итоговую сумму ХѮЅ. Прошу простить меня за такое отступление.)

Инии глаголют имя его бытии: Τ Ε Ι Τ Α Ν еже есть Солнце.
Инии глаголют: Λ Α Μ Π Ε Τ Ι Σ сиесть пресветлый.
Инии глаголют: Ο Ν Ι Κ Η Τ Η Σ сиесть победитель.
Инии глаголют: Κ Α Κ Ο Σ
Ο Δ Η Γ Ο Σ сиесть, злой вождь.
Нецыи непщуют имя его быти Μ Α Ο Μ Ε Τ Ι Σ сиесть Магомет, иже есть турский пророк.
Нецыи глаголют: Α Λ Η Θ Η Σ Β Λ Α Β Ε Ρ Ο Σ сиесть истинно вредящий.
Инии глаголют: Α Μ Η Ο Σ
Α Δ Ι Κ Ο Σ сиесть, агнец неправедный.
Неции глаголют: Α Ν Τ Ε Μ Ο Σ сиесть, противник.
Инии глаголют: Σ
Α Ξ Ο Ν Ε Ι Ο Σ сиесть сасъ, или саксончик.
Нецыи глаголют имя его бытии: Β Ε
Ν Ε Δ Ι Κ Τ Ο Σ сиесть благословенный.

Негли Благословеннаго Воистину Христа Бога нашего Имя похитити восхощет. Глаголет Святый Андрей Кесарийский.

Зри читателю благочестивый каково различие имен, вся же суть греческа, и во всех исчисляется число зверино, ХѮЅ. Якоже мощно комуждо искусити истину.
Мнози непщуют яко имя ему будет Α Ν Τ Ε Μ Ο Σ. Сиесть противник. Ибо и сие имя антихрист, есть такожде греческое, и знаменует противника Христова. Неции глаголют яко сие число, не имя знаменует но время пришествия и убиения антихристова.
Неции сице толкуют, яко сим числом ХѮЅ, знаменуется троякий грех диаволский, в антихристе совершитися хотящий, ибо шестое число, понеже не досягает седмаго, в немже есть упокоение и блаженство. Есть число создания разумнаго чрез грех испадшаго от упокоения и блаженства. Диавол же троякий грех исполни, или един утрои.
Первое, егда себе грехом вред наведе, и тогда шестеричное число исполни.
Второе, егда перваго человека грехом повреди, и тогда к шести шестьдесят приложи.
Третие, егда чрез антихриста всему миру вредити будет, и тогда к шестидесят и шести, придаст шесть сот.
Инии впреки сему глаголют, яко число шестое есть совершенное: ибо шестию денми Господь созидаше мир сей. Шестьдесятое число совершеннейшее. А шестьсотное еще совершеннейшее.
Откуду явь дается зрети, яко антихрист, толикое себе совершение причитати имать, еликое самому Богу должно есть. Но что о сем много глаголати.
Не терпит тайна испытания.

Вси учителие светила церковнии единогласно невежество со смиренномудрием исповедующие: глаголют себе весма не знати доселе имя антихристово. Не изследими бо суть путие Господни, и не испытании судбы Его.
Понеже убо сия тако суть, почто нецыи невогласи, безмозгие мужики, едино у мудрых игралище и посмеяние суще, высокомудрствуют, паче же безумствуют имя антихристово хотящее изследовати, и тамо хотят долетети желвы (желвь – стенобитное орудие), идеже высокопарные орлы достигнути не возмогоша. Виждь коликим безумством свиния бисеры Писаний Божественных попирают.

О начертании антихристово сия ведати подобает.

Между инеми знамениями, пришествия антихристова, есть и сие еже читаем в Апокалипсисе, в главе 13:
Яко всяк иже аще не поклонится звериному образу убиен будет. Покланяющым же ся даст начертание, на десней руце их, или на челех их. Да никтоже возможет ни купити ни продати. Токмо кто ихъ имать начертание, или имя зверино, или число имени его.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ГI (13)-е, глава ЛЗ (37)-я, РѮS (166)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo13.html )

О сем начертании блядословят противницы Церкви Святыя глаголющее: начертание антихристово бытии, Тайну миропомазания. Они бо кроме Крещения, таки ни каковых не имут. Сего ради хотящее укорити нас православных, сия на Тайну Миропомазания хулы глаголют. Но всуе, ибо аще Миропомазание Святое, есть начертанием антихристовым, то и Апостоли суть по их зломнению антихристы. Паче же сам Христос, иже сию Тайну с прочими Тайнами во спасение наше устави. Святый Андрей Кесарийский о сем начертании антихристовом в толковании на Апокалипсис, в слове, 13, сице глаголет:
Начертание пагубнаго имене отступнича и прелестнича на всех наложити потщится, на десных убо руках да десных да десных и благих дел отсесечет действо, на челех же, да научит в лести и тме прелщенныя держати.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ГI (13)-е, глава ЛЗ (37)-я, РѮS (166)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo13.html )

ГЛАВА ДЕВЯТАЯ. О кратком времени царствования антихристова.

Краткое время царствования антихристова, сам Христос Спаситель наш извещает у Матфея Святаго, в главе 24:
И аще не быша прекратилися дние оны, не бы убо спаслася всяка плоть. Избранных же ради прекратятся дние оны.
Даниил Благогласный в главе седмой, глаголет:
И дастся в руку его до времене и времене и полвремене, и судище сядет.
Учителие церковнии Кирилл в катихисисе, 25: Ипполит о кончине века и прочии. Чрез время разумеют едино лето. Чрез времена, два лета. Чрез пол времене, разумеют пол лета, яко всех лет царствования антихристова бытии трем летом и пол.
Тожде читаем и во главе 12, Даниила пророка:
Доколе скончание яже нарече чудеса, и слышах от мужа оболчена в дагряницу. И воздвиже десницу свою на небо, и кляся живущим на небеси, яко во время и во времене, и в пол времене.
Еще же не разумеющу Даниилу глаголанная, рече он муж:
Ходи Данииле, яко заграденна словеса ознаменания до времени скончанаго. От времене же пременену умаления дней тысяща двести девятьдесят.
Зри яко число сих дней составляет полчетверти лета. Тожде читаем во Апокалипсисе во главе 12: идеже жена, то есть Церковь святая, [якоже толкует Великий Мефодий, и Андрей Кесарийский] убежа от змия, сиесть от антихриста, в пустыню, и тамо питана бяше, Дний тысящу двесто шестьдесят.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово АI (11)-е, глава ЛГ (33)-я, стих РМЗ (147)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo11.html )

Сих дней число составляет такоже полчетверти лета. И нижше в тойже главе 12, сице глаголет:
И даны быша жене два криле орла великаго. Да парит в пустыню в место свое. Идеже препитана бяше ту. Времена времен, и пол времене, от лица змеина.

Тожде и во главе 13, читаем во Апокалипсисе:
И даны быша ему [антихристу] уста глаголюща велика и хулна. И дана быть ему область творити месяц четыредесят и два.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ВI (12)-е, глава ЛS (36)-я, стих РѮ (160)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo12.html )

Число сих месяцей составляет полчетверти лета.
Тожде читаем и во главе 11, Апокалипсиса: И град Святый поперут четыредесят и два месяца.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово I (10)-е, глава КФ (29)-я, стих РКФ (129)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo10.html )

Андрей Святый Кесарийский толкуя сия словеса глаголет: Попиратися же Святому граду. Или новому Иерусалиму. Или Кафолической Церкви месяцей четыредесять и два. От язык мню, яко знаменуют бо пришествии антихриcтову полчетверти лета верным и искусным попираемым бытии и гонимым.
Таможде во Апокалипсисе пишется: И дам обоима свидетелема моима (сиречь Еноху и Илии) и прорицают дней тысящу двести шестьдесят. Число согласует с преждеречеными.
Тожде утверждается от Апокалипсиса во главе 20: Идеже аггел связа сатану на тысящу лет, и по сих подобает ему отрешену бытии на мало время.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово К (20)-е, глава Ѯ (60)-я, стих СНЕ (255)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo20.html )

И паки Апокалипсис во главе 12: Горе живущым на земли и мори, яко сниде Диавол к вам имея ярость велику. Ведый яко время мало имать.

(Комментарий: в старой нумерации - Слово ВI (12)-е, глава ЛД (34)-я, стих РНА (151)-й. http://www.aksinfos.ru/slovo12.html )

Видиши ли читателю благочестивый, яко время мало будет и кратко царствования антихристова, и отрешения сатанины пособника антихристова. Сия и Христос Спасе наш предвозвести, глаголя:
Аще не быша прекратилися дние оны, не бы убо спаслася всяка плоть: избранных же ради прекратятся дни оны.
Вину же сего Отцы Святи сию глаголют бытии, яко не подобает антихристу множайшим временем царствовати и проповедати паче Христа, иже три лета и пол лета проповедаше Евангелие во спасение наше.