АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово второе. Глава Д (4) Нарекование Измирския церкви ангелу.


КВ (22) Ангелу сущу во Измирней церкви, напиши тако глаголеть Первый и Послѣдний иже бысть мертвъ и ожыве.

Первый яко Бог. Последний же яко в последн времена бывъ яко мертвъ тридневною смертию. Отверзе намъ живот вѣчный и бесмертный.

КГ (23) Вѣмъ твоя дѣла, и скорбь и нищету. Но богат еси!
Печаль и нищета о плотьских юже терпиши Мене ради. Бьемъ невѣрными и лишаемъ своего имения. Богатъ же еси духовными имѣя сокровище сокровенно в сердечнемъ селѣ!

КД (24) Власфимия от глаголющих быти июдея себѣ и не суть но сонмище сатанино!
Не суть бо еже глаголютъ нестъ бо июдея еже не яве но иже в тайне. Июдей бо исповѣдание сказается.

КЕ (25) Ничтоже не бойся, яже хощеши прияти. Себо иматъ диаволъ всажати от васъ в темницу да искуситеся. Имате скорбъ десят дней. Буди вѣренъ до смерти, и дам ти животъ вѣчный.
Не бойся рече напастныя печали. Рече еже бываетъ от невѣрных ранами и десяти бо есть день. А не болѣ. Тѣм же и нерадити о смерти. Яко в мало время приносит вѣнца побѣдныя

КS (26) Имеяй ухо слышати да слышитъ. Что Духъ глаголеть церквамъ. Побеждаяй не имать вредитися от смерти вторыя.
Иже рече духовно слышитъ и побѣдитъ диаволя знания. Аще первую плотьскую смерть прииметъ. И не будетъ вреженъ второю смертию геоньскою.

Глава Е (5) Сказание Пергамасийския церкви ангелу.

КЗ (27) Ангелу Пергамасийския церкви напиши тако глаголет имѣяй мечь обоюдуостръ изоощрен и вѣм гдѣ живеш, Идѣ же престолъ сотонинъ.
Идольский град бѣ той к нему же сии рече суть. И сущая вѣрныя в нем терпѣ ины приемля мечь же обоюдуостръ. Или Евангельская словеса речет еже сердца пресѣкаетъ и отлучаетъ от невѣрных. Или отвѣтъ на нечестивыя отсеченыи.

КИ (28) И держиши Имя Мое и не отвержешися Вѣры Моея. И в Моя дни Антипасъ мученикъ Мой вѣрный иже убиенъ бысть вами, идѣже сотона живетъ!
Антипа сей именемъ мужь бѣ терпѣливь ввергаме его же мучение и не поминаетъ Евангелистъ к покаянию заблуджьшимъ.

КФ (29) Но имам на тя мало яко имаши держащая то учение валаамово. Иже учаше валака положити соблазнъ пред сыны израилевы ясти жертву идолскую и любы творити. Яко имаше ты держащая учение никалаитское, тако же его же Азъ ненавижу.
Двое зло имѣя град той множаише бяху в нихъ еллиниа нарицаеми, вѣрнии осквернении николаитяне со пшеницею всѣяли плевелы злѣ и тѣм же и валаама помяну рекъ. Иже учаше валака разумѣваемаго диавола видимъми.

Л (30) Покайся ащели же ни приидути скоро. И брань сотворю с ними мечемъ устъ Моихъ.
Со прощением человеколюбие. Не с тобою бо рече, но стѣми сотворю брань иже болятъ не исцѣлно.

ЛА (31) И имѣяй ухо слышати да слышит что глаголет Духъ церквам. Побѣждающему дамъ ему ясти от маны сокровенныя. И дамъ ему камень бѣлъ драгъ. И на камени имя ново написано. Его же никто же невѣсть токмо приемляй.
Манна сокровенная есть Хлѣбъ Животный сошеды с Небесъ нас ради и снѣден бывъ примѣнноже Благая. Яже хотят быти и манна же нарицается, яко с Небеси сошедша. Отнюду же и вышний Иерусалимъ. Приидет же камень бѣлъ иже побѣдит сирѣчь имя ново, его же не видят на семъ свѣте. Его же бо рече око не види ни ухо не слыша, и ум не разумѣ будущих благъ и ино имя Святии приемлютъ.

Глава S (6) Написание Фиартийския церкви ангелу.

ЛВ (32) И ангелу Фиартийския церкви напиши. И тако глаголет Сынъ Божий. Имѣяй очи свои яко пламень огненъ. И нозѣ Его подобни мѣди халколивановъ.
Речено есть опламенною очию. Како освещаетъ праведныя, а грѣшныя опаляет нозѣ же иливанную мѣдь сказаетъ Христово благоухание во спасаемых разумѣваемо яко крижмы. А не размѣсно смѣшение Божества и Человечества той бо есть разженъ Святымъ Духомъ. Мысльми человеческими не обумѣино.

ЛГ (33) Вѣм твоя дела. И любовь и вѣру и службу и терпѣние и дѣла твоя послѣдняя больша первых. Но имам на тя яко оставляеши жену Езавель глаголющую себѣ пророчицу. И учитъ и льстит моя рабы, любы творити и снѣсти жертвы идолския.
Аще бо вѣры ради и службы требующих говение ваше и терпѣние приемль. Но вправду зазираю вас рече. Яко николаитьскую ересь премѣнну и нареченную Иезавел зловѣриа ради студодѣяния остависте свою волю да и рабом моим соблазны творити. И обращаетъ я на идолския жертвы. Их же ся суть добре отрекли. Ей же и недостоит воля творити нивидет ея за несть пророчица творит неприязненым духомъ дѣема.

ЛД (34) И дах ей лѣта да покается. И не хощет покаяти от любодѣяния свое.
Злая ересть рече время покаяния приимши и не хощетъ приити покаятися.

ЛЕ (35) Се полагаю на одрѣ любодѣющаго с нею в скорбь велию. Аще не покается от дѣл своих. И чада их умрут смертию.
Третие и болѣзнью и в смерть вложит я яжеся с нею сквернятся от Бога любы дѣющии аще не обратятся к нему покаяниемъ.

ЛS (36) И разумѣют вся Церкви яко Азъ есмь Богъ, испытаяй сердца и утробы, и дам единому комуждо подѣлом их вам же глаголю и прочиим сущим в Фиантире. Иже неймут учения сего. Иже неции неразумѣша глубины сатанин от них, яко глаголют и не возложу на вы тяготы иноя токмо може имате и держите дондеже прииду.
Вѣм убо сия ко прелщенным еретиком и лстащим иным. Аки к простѣишим рече понеже к злым словотворцем. Простынею не можете воздержатися яко глубинъ сатанинъ невѣдуще, не ищут о вас иноя словесныя брани. Но храните учениа еже приясте дондеже прииду.

ЛЗ (37) И соблюдающему и побеждающему до конца дѣла моя, до конца дамъ ему власть на языцехъ. И упасет я жезлом желѣзным яко сосуды скуделнича сокрушит я. Яко же и Азъ приях от Отца Моего и дам ему звѣзду утренюю.
Творящему рече дѣла моя дам ему область над Е (5)-ю или I (10)-ю градохъ, якоже во Евангелии рече, или сего ради на невѣрных сказует судъ. Имъ же прелщении яко жѣлезною палицею пасоми искушени будут вѣрными. А еже якоже и Азъ прияхъ от Отца Моего человечески глаголет за плотское приятие.

ЛИ (38) И дам ему Звѣзду утренюю имѣяи ухо слышать да слышит что глаголетъ Духъ Церквамъ.
И звѣзду же менитъ юже и Петръ глаголет. Яко восияет Денница в сердцехъ вашихъ. Нарицает же ся Денница Креститель Иоанн Ифезвитянинъ Илия с нима же Денница честь имѣти имутъ, иже побеждаютъ диавола. Разумѣвати же и день иже хощетъ быти. И прогнати жития тму свѣта сего. Приидетъ бо пред праведным солнцем просвѣщая Святых. Егоже Свѣтом и мы просвѣщены будемъ. Волею Отца со Святым Духомъ и ныне и присно и во вѣком. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы