АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово Д (4) Глава Ф (9) Нарекование ея Лаодикийския Церкви ангелу.

НА (51) И аггелу Лаодикийския Церкви. Напиши тако глаголеть Аминь. Свѣдѣтель вѣрный, и истинный Властель созданию Божию.
Истина же Христова вѣрным скзается. Паче же яко самъ Иусийския есть истинна. Властель же сий рече Царство. Яко всѣми дѣлы обладый.

НВ (52) Вѣмъ твоя дѣла яко ни студенъ е си не теплъ. Ни да студенъ бывъ ни теплъ тако. Яко обуморенъ еси ни теплъ.
А теплаго христианина глаголеть живущаго в правой вѣре. А объуморена толико крещена суща. А поганьски живущи.

НГ (53) Избавити тя имамъ от устъ Моих. Зане глаголеши яко богатъ есмъ и обогатихся. И ничто же не требую. И не вѣси яко ты еси окаянъ и милъ. И нищетенъ и слѣпъ и нагъ.
Яко се рече обумореное блевотину творитъ такой азъ. Яко скаредно брашно изблюю тя из устъ моих. Зане плевелъ. И богатество сѣмя Божияго Словеси подабляеши и своего духовнаго не чюеши убожества. И слѣпоты мысленною твоею очию наготы от благихъ дѣлъ.

НД (54) Свѣтъ ти даютъ купити злато от мѣнѣ разженно огнемъ. Да обогатишися и в ризы бѣлы да облечешися. И да не явится нагота срамоты твоея. И куруломъ помажеши очи твои и даи зриши.
Аще мыслиши рече обогатится от Мене богатящаго. Стяжи волею твоею и сердцемъ. Хотящимъ злато разжено. Сиречѣ учительное слово просвѣщаемо напастнымъ огнемъ. Им же имѣти имаеши в сердцы своемъ сокровище неоскудное. И одежешися свѣтлою одежею угождениемъ ея от греха одеждеши. Икурилъ же есть бальство отеческое имже прозривъ хранишися от зла.

НЕ (55) Азъ яже аще люблю обадаю и кажу. Ревнуй убо и покаися. О чюдо человеколюбное. Коликою благостию обличаетъ нас на исправление. Се стою при дверехъ ихъ и толку. Аще и кто услышитъ глас Мой. И отверзетъ двери. И вниду к нему. И вечеряю с нимъ и той со Мною.
О чюдолюбное коликою благостынею обличает на исправление. Не нудно речемое пришествие в двери сердечныя, толку. И иже кто отверзетъ. О спасении же веселю. Пищу убо и вечерю сии имамъ питаяися тѣмъ. И можети ся питѣют. Гладъ же менитъ еже не услышати Словесе Божия. И тъмы лестныя избыти.

НS (56) Побѣждающему дамъ ему сѣсти со мною на престолѣ моемъ яко же Азъ победих. И сѣдох со Отцемъ Моимъ. На престолѣ Его. Имѣяй уши слышати да слышитъ. Что Духъ глаголетъ к Церквам.
Престоломъ Царствие сказаетъ и покой будущаго вѣка. Рече бо иже врага побѣдитъ. Прославленъ будетъ со Мною и воцарится. А еже есть яко и Азъ побѣдих человечески глаголетъ за приятие непобѣдимою бо добрыхъ дѣтели Царство стяжит Божественно. Еже имѣя преже вѣкъ. Но человечество аще ли же кто разумѣетъ. Еже рече ко Апостолом сядете на ВI (12) престолу. Судяще обѣма на десяте колѣнома Израилевома. Нѣсть кромѣ разума. Буди же и намъ побѣжьдшим прославити с Ним. В будущей вѣкъ милостию Его. Яко тому подобает слава. Отцу и Сыну и Святому Духу и нынѣ и присно и во вѣки.

Глава I (10) О видѣнии дверехъ на Небесехъ. И о престолехъ старецъ.

НЗ (57) По сихъ видехъ и се двери отверсты на Небеси и глас первы иже слышахъ яко трубный со мною глаголющъ. Глаголя взыди сѣ мой покажу ти, емуж подобаетъ быти посихъ.
Отверзение дверное сокровенным таинъ духовных сказаетъ явление, и труба открывающаго велегласие. А еже рече взыди сѣмо, сирѣчь от земных отииду отступити и на Небеси быти умомъ и слышати.

НИ (58) Абие же быхъ в дусѣ. И се престолъ стоящь на Небесѣхъ и на престолѣ седящь и сѣдяи бѣ подобенъ видѣнию камене сардеови, аспиду. И бѣ дуга окрестъ престола, тако же якоже видѣние измарагдово.
Глас же услышавы и духомъ рече оградитъ умъ престолъ внадрехъ имже сказается иже есть на Святый и Божий покой. На тѣхъ бо почиваетъ. Понеже здѣ сказаетъ Отца видѣннаго яко вси предании. Видѣниемъ Сыновни. Но и честнемъ камени прикладетъ. И дуга же различны и оувѣтъ благоугодный аггельских силъ являетъ.

НФ (59) И окрестъ престола Его, престоли КД (24) И на престолѣхъ от КД (24), старецъ сѣдащь, оболчены в бѣлы ризы, и на главахъ ихъ вѣнцы златы.
Сии КД (24) старцы яко нѣцыи глаголют, Авеля и прочая в Ветсемъ Законѣ. Приимашая страсти, паче же подобнѣ разумѣти. ВI (12) патриарха Ияковля сыны. И ВI (12) Апостолы. Им же обѣща сѣсти на ВI (12) престолу, бѣлыя же ризы свѣтлаго жития. И не преступающая радости приклад. А венцы побѣждений, имже побѣдиша злыя дѣмоны укрѣпльшеся.

Ѯ (60) И от престола Его исходаше молниа и громи и гласи.
Молния свѣтлость являетъ достойныхъ. Громи же страхъ Божия пришествия. А гласи слухъ слышащихъ духовныма очима и ушима.

ѮА (61) Седмъ свѣщъ огнемъ горящь пред престоломъ, яже суть З(7)-ри Дуси Божии. И пред престоломъ море яко сткляно подобно хрусталю.
Духъ сии З (7) ангелъ разумѣти есть престолъ же прочих или дѣтели Святаго Духа сиречъ дары. Яже Исаия глаголеть. Море же стекляно множество Святыхъ силъ. И чистоту и свѣтлость будущаго живота и образ немутный. И хрусталная подобия Небеснаго естества мнимое. Мыслити же есть еда и симъ образом есть постланно мѣсто то.

ѮВ (62) Посредѣ престола и окрестъ престола Д (4) животныя исполнь очесъ со преди и со задѣ.
Престолъ сказается Божия Царствия покой. Внем же и окрестъ серафима видимо много очесная иже приемлютъ свѣтъ Божия разума. Спреди и созади четыре животная четырми лицы четыре составыйми же содержится Божия тварь. Или четыре угождения имиже человекомъ угождаетъ или Д (4) Евангелия.

ѮГ (63) Животное Д (4). А (1)-е животное подобно лву. В (2)-е животное подобно тельцу. Г (3)-е животное имый лице человеку. Д (4)-е животное подобно орлу летящу.
Животными силами еже и смотрение Христово сказается. Лвомъ яко царемъ. Тельцем же яко иерѣомъ. Паче же и заколением человекомъ же яко вочеловѣчившимся нас ради. Орломъ же яко подающе Духъ Святый. Еже слетѣ на ны свыше.

ѮД (64) Животная Д (4) единого когождо ихъ имъ по S (6) крылъ. Окрестъ и внутрь уду исполнь суть очесъ.
Сиречь велики и де очесии. Сего ради двема крылома покрываютъ лица, а двема нозѣ. А среднима лѣтятъ да от вышнихъ и глубльшихъ своего разумѣния видятъ говѣния. Им же среднии како Богоначалнымъ просвѣщениемъ Божиим мѣрилом простираются.

ѮЕ (65) Покоя не имуща день и нощь и глаголюще Святъ Святъ Святъ Господь Саваоф Вседержитель. Бѣя и сый и грядый.
Святую Троицу сказаетъ.

ѮS (66) Егда даша животнии Славу и Честъ и Хвалу Сѣдящему на престоле и Живущему во вѣкы вѣкомъ. Падоша КД (24) старцы пред престоломъ и поклонишася Живущему во вѣкы вѣкомъ. Аминь.
Сими сказается разумѣние на старцы. Причастницы бо суще пѣние Небесныхъ силъ. Исповѣдающе от Бога приятие начюемыя врагы побѣдную силу.

ѮЗ (67) Положиша венца своя пред престоломъ глаголюще достоинъ еси Господи Боже нашъ, прияти Славу и Честь и Хвалу. Яко Ты еси создалъ всяческая. И волею Твоею создани быша.
Ты рече владыко побѣдныя венца подастъ намъ. И Тебѣ от всякия твари достоитъ Хвалу приимати. И тебѣ Слава во вѣкы. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы