АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово З (7)-е Глава ФI (19) о тысящах исцелѣвшихъ от ранъ Д (4) ангелъ.

Ч(90) И по семъ видехъ Д (4) аггелы стояща на Д (4)-х углехъ земля и держаща Д (4) вѣтры земля. Да не дышетъ вѣтръ на землю ни на море ни на всяко древо.
Аще етерь о июдейскомъ племени глаголютъ но паче о пришествии антихистовѣ. А еже стояти на Д (4)-х углехъ земля аггелом являетъ яко же совершатися службы даныя им от Бога. Их же мы не вѣмы. А еже держати вѣтры являетъ разрѣшение чина тварнаго неубѣжание зла сказаетъ. Вѣтры бо вся сущая на земли прозябаютъ, и по морю плаваютъ на нашу службу.

ЧА (91) И видѣхъ инъ ангелъ восходящь от земля и бѣ имыи печать Бога Живаго. И возопи гласомъ великимъ къ Д (4) ангеломъ. Имже дано бысть вредити земля и море глаголя.
Сирѣчь Крестъ Христовъ имже запечатлѣетъ праведникы. Да не погибнутъ со грѣшники за сокровенное угождение Святыхъ. И ангелы невидимо дръзаютъ да силу приемше.

ЧВ (92) Не вредите ни земли ни моря ни древа, дондеже запечатлѣемъ рабы Бога нашего на лицѣхъ ихъ.
Стражахъ бо с нами и Творецъ яко нас ради бывши кажемомъ намъ. Причащающимся ранахъ нашихъ. Яко же и славимомъ Святымъ веселится с ними. Сего ради вѣмъ, яко угодницы требуютъ ангельския помощи преже напастнаго нападения, данымъ нам печатемъ духовнымъ, и толми являющим своею силою. Елма ему угодно дѣло подаемое прочимъ сущимъ без мощи силою своею.

ЧГ (93) И слышахъ число запечатлѣнныхъ ҂Р.М.Д. (144 000) Запечатлѣнны от всякого колѣна сыновъ израилевъ.

ЧД (94)
От колѣна Июдова ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Рувимова ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Симеонова ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Гадова ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Асирова ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Неффалимова ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Манасиина ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Левгийна ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Сахарова ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Заулона ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Иосифова ВI (12 000) запечатлѣнны,
от колѣна Вениаминова ВI (12 000) запечатлѣнны.

Иже тогда от еврей запечатлѣнни вѣянии из бывше римскаго пленения. Числомъ совершаютъ. Или еже есть паче вѣрнии еже и на кончине от июдейского роду спасени будут яко же апостол рече. Егда исполнение языческое будетъ. И весь Израиль спасется. Зазнаменати же и се яко колѣно Даново зане от него антихристъ ражается. Того ради к прочему не причитаются. Но в него мѣсто Левгиино. И еврейское преже не причитаемо. Иосифа же во Ефрѣма мѣсто сына своего положи. Подобно есть число со древнима ВI (12) еврейскима колѣнникома, Святымъ апостоломъ ВI (12), яко же постави в нихъ мѣсто князя по всей Земли яко же пишетъ!
И отмѣннаго же сказания колѣнъ сихъ етеръ преподобити образъ и разумъ. Понеже множицею обрѣтаемъ во Святыхъ книгахъ. От такого приключения родителя имена здѣютъ яко же пишетъ. Илья рождешия рече видѣ Господь смирение мое. Нарече имя роженному Рувимъ. Еже есть видѣния сынъ второму же Симеонъ. Еже есть послушание, сирѣчь послушан мене Господь. Левгии же есть вмѣне мѣсто или само или приемлетъ. Июда исповедание, Исахаръ мзда. Заулонъ есть даръ. Невталимъ еже есть заступление или разумно, или стебло, Гадъ искушение, или напасть, или грады. Иасиръ блажение. Иосифъ приложение, или досаждение отятие. Вениаминь денница солнца и сынъ днии, или сынъ болѣзни. Манасий забвение, Данъ же сказается судъ.

Глава К (20) О народе бесчисленемъ, иже имуть со Христомъ царствовати. От языкъ.

ЧS (96) По сихъ видѣхъ и се народ многъ его же исчести никто же не можетъ. От всякаго языка и колѣна. И людии и племен стоящи пред престолом и пред Агнцемъ оболчены в ризы бѣлы и финицы в рукахъ ихъ. И возопиша гласомъ великимъ глаголюще, спасение Бога нашего сѣдящаго на престоле агньчи.
Сии суть о них же Давид рече изочту я и паче песка морьскаго умножатся. Иже древле за Христа пострадаша, от всякого колѣна и языка, и племене пролитиемъ своей крови Христа ради, ризы же своих дѣлъ убѣлиша. И побѣды образныя вѣтви в рукахъ имуще. Простыхъ и честныхъ сердечныхъ финикъ, и окрестъ Святаго Престола богомужьскаго покоища веселятся. Яко приязнивии раби Подателю, на дѣмоны написающе дерзости.

ЧЗ (97) И вси ангели стояху окрестъ престола и старцы и четыри животныхъ и падутъ пред престоломъ ницы. И поклонишася Богу нашему сѣдащему на престоле и Агньцу глаголющу Аминь. Благоговение, и Слава, и премудрость, и хвала, и честь, и сила, и крѣпость Бога нашего и ныне и присно и во вѣкы вѣкомъ!
Се единъ есть Ангелъ и Человекъ тогда со человекы начнутъ служити. А еже окрестъ престола стояние животных и старецъ честь великую воздаяху Господу честь приемлютъ.

ЧИ (98) И отвѣщавъ единъ от старецъ глаголя ми си оболченъ в бѣлыя ризы. И то сутъ и откуду приидоша и рѣхъ ему Господи мой Ты вѣси!
Возбужаетъ вопрошаниемъ явлейся ему, дабы испыталъ. Он же не видѣниемъ покорение предлагаетъ от него же научася.

ЧФ (99) И рече си суть грядуще от скорби великия. И испраша ризы своя и убѣлиша в Крови Агньчи. Сего ради си суть предпрестоломъ Божиимъ. И служатъ Ему день и нощь в Церкви Божией сѣдяи на перстоле вселится в ня.
Блажении же временными страдаша страстьми, вѣчный покой приобрѣтаютъ. Его же ради пострадавши за Христа. Тѣмъ с нимъ воцарится выну же служаще Его же Богу есть день и нощь. Здѣ сказаютъ непрестающе ту бо нощь нѣсть но все день, всего мѣсто солнца. Праведнымъ Солньцемъ просвѣщаемъ. Разумѣет же ся нощь того дѣла. Сокровенныя и глубокия разума тайны. А день удобныя Церкви же сего вся тварь обнавляема духъ паче же иже обручение духовное. Цѣлой неугасного храняетъ в них же веселится. И почести обѣща.

Р (100) Не взалчють к тому ни вжажутъ
Достойно бо Хлѣбъ Небесный и тому животну имутъ!

РА (101) Не имат же пасти на них солнце, ни всякъ зной.
Сирѣчь мукы к тому неймут сотворити, время ни мучителну минувшу.

РВ (102) Яко Агнець иже посредѣ престола упасеть я. И наставить я на источникы водныя. И отиметъ Богъ всяку слезу от очию ихъ.
Пасоми тогда Христосъ рече и нападаний волъчныхъ не убоятся. Яко се сленымъ имъ во огнь неугасающий. Но простымъ и яснымъ и разумъ Божий и источникъ неплотский упасет я подсказающи. Прикладом пространное истечение Святаго Духа.

Глава КА (21) Отрешение З (7)-я печати являющи ангелельския силы принося к Богу Святыхъ молитвы яко кадило.

РГ (103) И егда отверзе печать З (7)-ю и бысть безмолвие на Небесѣхъ яко полъ годины маловременно являетъ. И видѣхъ З (7) аггель иже пред Богомъ стояху и дано бысть имъ З (7) труб.
Часто менитъ З (7)-е число яко симъ вѣцемъ предержащаяся покоище Святых. Тѣмже и здѣ разрѣшение. З (7) печати, разрешение сказает земскаго жития. З (7) же служаше ангелъ на показание невѣрныхъ и нечестивыхъ муку, требующих человековъ раны. А молчание аггельскихъ чинъ и говѣние. О Христове же Вторемъ Пришествии, ангеломъ есть безвѣстно. А еже пол годины мало времение являетъ. Егда язвамъ наводимымъ, и земскимъ скончавающимся, и Христово Царство являетъ.

РД (104) А другий ангелъ прииде имѣя кадилницу злату.
Аще образы земскими, и широтными и инѣми многыми образы Святымъ являются но невидими, и мысленни суть.

РЕ (105) И дани быша ему темияни мнози. И дастъ молитвами Святыхъ всѣхъ. И олтарь святый и сущии предпрестолом.
Олтарь Христосъ на Немъ же вся служебная и Святая Сила стоитъ. И мученичныя Жертвы приносятся. Ему же бѣ образ явления на горѣ Моисеовѣ сей скиниею олтарь. А кадила молитвы Святыхъ и яко благоухания Богу предпрестоломъ же сирѣчь Святыми Силами.

РS (106) Изыде дымъ кадилный молитвами Святыхъ и рукою ангеловою пред Богомъ. И взятъ ангелъ кадилницу, наполни ю от огня Сущаго на олтари, и положи на Землю.
Но несенныя ангеломъ Святыхъ молитвы и страстьми, кадилницу огня исполниша. На землю иссыпати сотвориша. Сего же ангела всякъ иерей образ имать яко ходатай к Богу и от человекъ, и от всѣхъ молитвы вознося. А сего милости износя. И согрѣшающая обращая. Или словомъ или казаниемъ ярѣйшимъ.

РЗ (107) И быша громии блистания, и гласи, и трусии. З (7) ангелъ иже имяху З (7) трубъ уготовившася да вострубятъ.
Вся же преже кончины страшна знамения являю. Яко и на Синайстей горѣ Божия пришествия, прикладни образы бываху. Вся устрашающа. И ко обращению мысленѣйша приводяща. Ангели же симъ служатъ яко былия Христу подобнии. Лютую язву грѣшную исцеляюще. Ея же даны избавитель Христосъ Богъ нашъ. Ему же Слава во вѣкы вѣкомъ. Аминъ

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы