АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово Ф (9)-е. Глава КЕ (25) Четвертый ангелъ, солнечнаго и луннаго круга свѣтъ омрачаемъ.

РАI (111) И четвертый ангелъ воструби. Язвена бысть Г (3)-я часть солньца и Г (3)-я часть лунѣ. И Г (3)-я часть звѣздъ да омеркнетъ. И Г (3)-я часть и день да не свѣтитъ. Г (3)-й части своеяй нощъ тако же.
Подобная суть и сия к симъ реченнымъ Иоилемъ о кончине глаголетъ же о Г (3) части яко и тогда не едину наведетъ Богъ злобу, но на Г (3)-ю часть временную. А оставльшая утешаетъ большею же частию покаяния ради.

РВI (112) И видѣхъ и слышахъ единъ ангелъ парящь посредѣ небеси, и глаголющь гласомъ великимъ. Горе, горе живущимъ на земли от прочихъ глас трубныхъ. И Г (3)-и ангелъ хотяще вострубити.
И симъ милость и человеколюбие Божие ангелъ являетъ. Богоподобно милующи, кажемыя грѣшникы паче же болѣ и ранами на обращение не зрятъ их же и горѣ достоитъ яко на земли живуще, и мыслящи земная и перьстию воняють в мира мѣсто излияннаго нас ради. А еже имуть на Небесехъ житие тѣхъ ждутъ венцы неувядающи.

Глава КS (26) О пятом аггеле, и восходящих от бездны и о разумныхъ прузѣхъ. И о различныхъ отразехъ.

РГI (113) И пятый ангелъ воструби. И видѣ звѣзду с небес падшу на землю. И данъ бысть ей ключь студенца и бездны. И отверзе студенець. И взыде дымъ от студенца, яко дымъ пещи велики горяща, и омерче солнце от дыма студенечнаго. И изыдоша прузи на землю. И дана бысть имъ область. Яко имуть область скорпиеве земстии. И речено имъ бысть да не вредятъ травы земныя ни всякаго злака, ни всякаго древа. Токмо человеки иже неимуть печати Божия на челехъ. И речено имъ бысть дане убиютъ ихъ, но да муку приимуть Е (5) месяць. И мучение их яко мучение скорпиево. Егда сѣкнеть человека.
Звѣзда есть (ангелъ) Божии, егда с Небесѣ дѣмоны ввести осуженныя на муку грѣшныхъ. Яже Христос вочеловечися привяза в бездне. Да прежде кончины своея содѣявше, бесконечную муку приимуть. Дым же есть омрачение предходящи и злых прикладныхъ дѣлъ их. Имъ же ся явльшемъ. Власть симъ мучити человеки дана бысть. А солнечное и аерьское омрачение наслажающихся свѣта сего являютъ душевную слѣпоту. Тая бо сущихъ в болѣзни свѣта вменяются. А еже прузи мыслении, исѣкаютъси человецы. И по подобию скорпийстии являетъ совершение злыхъ дѣлъ. И пакостную души скверную смерть. Яже приемлютъ не знаменавшеися Божиимъ печатемъ на челехъ. Пять месяць менитъ мало время. Аще бо быша не прекратилися дние тии, не бы спаслася всяка плоть по Господню Словеси. Или время нѣкое пятое. За пять чювьствий ими же грехъ входитъ в человѣки, или время нарочно Богомъ единем знаемо.

РДI (114) В ты дни взыщуть человецы смерти и неймуть обрести ея. И вожделѣютъ умрети и бежитъ от них смерть.
Сим прикладна сказается злоба. Обычай бо есть стражущим призывати смерти не могущим терпѣти мучения. А еже просящимъ сея не приходит Божичъ судбахъ виситъ. Им же ся на ползу судитъ. И горестию старостною да невѣстно будетъ грѣхъ человкомъ. Яко от сего страждущих.

РЕI (115) Уподобление пругомъ, подобна конемъ уготовленымъ на бранъ. И на главахъ их вѣнцы яко злату. И лица ихъ яко лица человеча. И имяху власы яко власы женьски. И зубы ихъ яко лвомъ бѣша. И имяху броня яко броня желѣзны.
Дѣмоны глаголетъ уготованыя на нашу брань. На главах же вѣнцы злати на нашу брань побѣждени зряще. Имже мы егда побѣждени будемъ злою побѣдою сластною, венчаются. А власы женстии являют сластныя смерти являются дѣмонския. И на любодѣяние поставляюще. Лвовы же зубы убийство и адъ. А броня жестосердие.

РSI (116) Глас крилъ иже конь много текущихъ на брань, имѣяху опаши подобно скорпиемъ. И жала на опашехъ ихъ область ихъ вредити человеки Е (5) месяць имуще над собою царя ангела бездны. И имя ему Авадонъ. А гречески глас имя имать Губя, горѣ едино отиде еще два горя посихъ.
Глас крылъ мысленныхъ пругъ. Придается глас войстемъ за высоту ихъ. Воюют на ны выше. Яко рече Давидъ опаши ихъ подобни скорпиемъ. Грѣшная совершения являют. Разумевающи душевную смерть. Имъ же пять мѣсечьная мука на человѣки приходит. Или пять чювьствий человекъ глаголетъ. Царя же сихъ диавола разумѣвати надобно. Иже во истинну губитъ послушающихъ его. К нему противу взали быхомъ брань. Сказуютъ намъ два горя иже хощетъ прийти по сихъ.

Глава КЗ (27) О шестом аггеле, и числеемъ двоюстем.

РЗI (117) И шестый ангелъ воструби, и слышахъ глас от Д (4)-ро рогъ и олтаря златаго сущаго пред Богомъ. Глаголюще к шестому ангелу. Имѣяй трубу и разрѣши Д (4) ангелы, связаныя на реце Ефратстей и разрѣшени быша Д (4) ангели уготовании на бранъ и годину и день и месяць и лѣто. Да избиют Г (3)-юю часть человекъ и число конникъ двоицею тмы тмами.
Си суть Д (4) ангели глаголюъ нѣцыи Михаилъ и Гавриила Уриилл и Рафаила. Иже суть привязани ввеселия Божия привидѣния, посланы же будутъ на судный день. З бесчисленными ангелы на осуждение нечестивыхъ. От нихъ же Г (3)-я часть человекъ просмраждена будетъ. Азъ же мню, яко си суть от злыхъ дѣмонъ привязаныхъ при Христове Пришествии. Яже по Божию повелению, от Небеснаго олтаря. Ему же есть образ иже бѣ в ветсей скиниии. И шед ангелъ отрѣшитъ яко да смутят вся языки. Не токмо христианъ но и ины. Да и суще ни вѣрнии явлени будутъ. Яко болшихъ возданий мѣста достойни будутъ. Яко и пшеница зрѣла, а нечестивии зѣло грѣшницы непокаявшеся яко в плевелы во огнь ввержени будуть. Аще ли во Ефрате привязани будутъ. Ничто же дивно, овии бо суть в бездне, овии же во свинияхъ, а друзии же на инѣхъ мѣстехъ. Яко же есть годѣ Богу сего ради и Ефрата менить. Яко от тѣхъ странъ имать изыти антихристъ. По множествѣ же дѣмонстемъ вся Святии отцы глаголютъ яко исполнь ихъ есть весь аеръ.

РИI (118) И тако видѣхъ коня видѣниемъ, и сѣдящаа на нихъ имуща броня огнены, и акинфъны и жупелы. И главы конемъ яко главы лвомъ. И из устъ ихъ исхожаше огнь. И дымъ и жупелъ. И от трей язвъ ихъ погибе Г (3)-я часть человекъ. От огня дыма и жупела исходящаго изо устъ ихъ область бо онѣмъ во устѣхъ ихъ бѣ. И опаши ихъ подобии змиемъ имуще главы, и тѣми пакости дѣяху.
Коня непшую менитъ любодѣя и скотския человекы, или сущая дѣмоны. И всадники же владущая сими. Обычай симъ не токмо собою но и злыми человеки. Яко сосуди человкомъ пакости дѣяти. Огнены же брони аерьскихъ духъ знамение вѣчнаго горения. Главы же лвовы убийственное ихъ и звѣриное знамение глаголетъ. А еже от устъ ихъ исходитъ огнь или ядовитыя ихъ напасти от нихъ же восходят грѣхы, и плоды сердечныя попаляютъ. Или отварварьских рукъ бывающая пожжения градомъ и пролития кровемъ по Божию оставлению. О пашихъ же ихъ кончания дѣмоньскихъ сияний, ядовитыхъ грѣхъ, и душевная смерть.

РФI (119) И прочии от человекъ непогибоша язвами, ни покаяшася от дѣлъ своихъ. Да не поклонятся дѣмонови. Или идоломъ златымъ или сребрянымъ или мѣдянымъ, и каменымъ и древянымъ. Иже видѣти не могутъ. Ни слышати ни ходити, и не покаяшася от убийствъ ихъ ни от тадбы ихъ.
И прочии бѣша от человекъ иже пощадѣны быша милостию, и сихъ не пострадаша, и непокаявшеся пребыша. Ни идолъ ся отрѣкоша. ни убийства, ни любодеяния ни татебъ своихъ ни чародѣяния. Под тою виною пойдутъ. И являет же ся отнихъ на весъ миръ навести гнѣвъ. Различна бо рече смерть и лесть блазнитъ непознавшая языки истины. И овии бо ся кланяютъ идоломъ. А друзии в творца мѣсто твари. Аще и паче Бога исповѣдаютъ видети. Отметают же ся дѣлы. Образ Благовѣренъ имуще силы Его отрицающеся, а мамоне служатъ. Яявялющимъ же намъ добрая дѣла велика. Буди милость от Иисуса Христа Бога нашего. Ему же Слава.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы