АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово I (10) Глава КИ (28) О ангеле одеяномъ облакомъ и дугою проповедающе о кончине.

РК (120) Видѣхъ инъ ангелъ крѣпокь сходящь с Небеси, оболченъ во облак и дуга на главѣ его. И лице его яко солнце, и нозѣ его яко столпа огнена.
Ангелъ светъ есть облакы же и дуга свѣтъ, аггельское видѣние являетъ небесным различием, столпа же огнена страх и муки являетъ.

РКА (121) Держа же в руцѣ своей книжица разгбены. И поставити ногу свою десную на мори, ащую на земли. И возопи гласомъ великим яко же левь рыкаетъ. Егда возопи возгласиша З (7) гром.
Книжица сия малыя зело лукавыхъ помышления и дѣла непшую имать. Нози же поставлени на земли и на мори муку являет зло творящимъ на земли и на мори. Глас же страх непостояненъ прещения своего показает. А З (7) гром непшуемъ или З (7) глас от единаго ангела исходящь и раздѣляющься, или инѣх З (7) ангелъ проповѣдающь будущая.

РКВ (122) И егда возгласиша седмии громы, хотѣхъ писати, и слышахъ глас с Небесѣ глаголющь, запечатлѣй яже глаша З (7) громи и посихъ пишеши.
Симъ неявленномъ сказает быти инѣ самѣм искушениемъ вящими сказа намъ. Имже от Небеснаго гласа назнаменати. А совершенаго разума сихъ неизъяснити на послѣдняя лѣта щадима. Заечатлѣнна бо и сокровенна словеса и Даниилъ сказаше.

РКГ (123) И ангелъ иже видѣхъ стоящь на мори и на земли воздвиже руку свою десную на небо и клятся живущим во вѣкы вѣком. Иже созда на Небеси вся и на земли и вся яже на ней и море яко в нем, яко лѣтъ уже не будет.
Будет бо убо понеже и нѣмъчим не имать клятися болши себе. Собою ся кленетъ, ангели же тварь, глаголемая и меншего невѣрьствия ради. Извѣстующе лѣту к тому небыти. Или будущемъ егда лѣта нѣсть но солньцем расчитаем. Но живот вѣчныи число лѣтнее преходя. И лѣта долгота не будетъ.

РКД (124) По дни гласи З (3)-го ангела егда имать вострубити и скончати Слово Божие. Яко же благовѣсти своими рабы пророки.
Прореченная преж пророкы древле кончины в будущи и въ З (3)-и вѣкъ збудется Благовѣщение еже есть сихъ исполнение сирѣчъ за блаженный и святый покой.

Глава КФ (29) Паки книжица от ангела Евангелистъ приятъ.

РКЕ (125) И глас иже слышахъ с Небеси паки бесѣдующь со мною и глаголющь. Иди и прийми книжица разгбеныя в руцѣ ангела стоящаго на мори и на земли.
И здѣ етер ангелъ болша сила, и Евангелисту велящи является книгами разумъ явленнымъ от сюду прияти.

РКS (126) И идохъ ко ангелу глаголя ему даждь ми книжица. И глагола ми прийми и снѣжъ я и горки будутъ во чревѣ твоемъ. И во устехъ твоихъ яко мед сладкий.
Сладкий тобѣ рече будущи разум обаче огорчихъ чрево. Сирѣчъ словесную службу подающей. И милостию Божия гнѣва. По суду и раны приемлющихъ. Разумѣет же ся и инако, яко понеже свѣт сей. Искушениемъ злыхъ дѣяний, не вкуси книжныхъ снѣдений. Яже дѣла зло дѣющихъ в начатце грѣху сладка. Горка же поядении за воздаяние улучится.

РКЗ (127) Прияхъ книжица от руку ангелову и снѣдохъ. И быша во устѣхъ моихъ яко мед сладкий. Егда снѣдохъ горки быша во чревѣ моемъ.
Сладки книги в начатцѣ разума ради. Горки же при кончине мукъ ради грѣшныхъ. Яко же есть и грѣхъ сладокъ вкушениемъ в начатцѣ. Милостиви же суще Святии, срадующимся радуются. С плачущими плачютъ.

РКИ (128) И глагола ми подобаети паки пророчествовати в людехъ, и в племенехъ и языцехъ и царѣхъ мнозѣхъ.
Сии сказаетъ яко неудобо повидѣнии Божия откровения, Но видѣниемъ подобаетъ быти Блаженному. Евангелиемъ Своим и Апокалипсиею сею и до кончины прорицати будущая, почитающий, яко у не есть смерти вкусити. На кончину прийти ему подобаетъ возбраняющия антихристовы льсти не приймати.

РКФ (129) И дана мнѣ бысть трость подобна жезлу глаголюще востани, и измѣри Церковъ Божию, и олтарь и кланяющаяся в Ней. И дворъ сущий внутрь Церкве изнеси вонъ, и не измѣри его. Яко данъ бысть языкомъ, и град святый поперутъ М (40) месяцъ и два месяца.
Се ся тростию являетъ яко вся умна сутъ сущая на Небеси яже сутъ в нас бездушна. Яко се и олтаря и престолъ и нѣкая глаголетъ бо ему востани и размѣри. Аще ли же кто речетъ яко ангелъ есть реклъ да разумѣетъ, размѣрение сказаетъ разумъ иже приемлетъ кождо по достоянию. Двор же внутрений, яко глаголютъ нѣции, Ветхий Законъ. А в иннѣшний новый законъ, за множество спасаемыхъ в немъ неизмѣрное. Житие же МВ (42) месяца являетъ мало лѣтъ держати новый законъ до Христова Пришествия. Мы же глаголемъ Храмъ Божий есть Церкви в ней же словесныя службы творимъ. Дворъ же внѣшний невѣрныхъ язык июдейским. Град же новый Иерусалимъ или церкве языцыи со антихристомъ осквернятся полъ Д (4)-та лѣта вѣрныя прогоняюще.

Глава Л (30) О Еносе и Илии хотящею обличити антихриста.

РЛ (130) Дамъ обѣма свѣдѣтелема моима прорицаета в тысящу и С (200) и М (40) днии, и оболчена во вретищи. Си ест два маслицы и два свѣщника пред Богомъ земля стояща.
Си еста Еногъ и Илия и время от Бога приимша на кончине пол Д (4)-го лѣта имата пророчествовати. Вретишною же одежею сѣтование и плачь являетъ о льстимыхъ тогда антихристомъ. Яко же Захария в видѣнии двою маслину и свѣщнику сказаетъ за пищу свѣта разумнаго. Милость богоугодныхъ дѣяний носяще.

РЛА (131) Иже има неправду сотворитъ огнь исходитъ из устъ ею, и поядаетъ враги ея иже хощетъ обидѣти я. Сему подобаетъ убиену быти. И си имѣти власть затворити небо да дождь не падетъ. И во дни прорицания ею, область имѣти имуть на водахъ обращати я в кровъ и поразити землю всякою язвою елико аще восхощета.
Дивна Божия Милость. Како противу язвѣ приносит и бальство. Понеже и всѣми знамении и чюдесы лжими всѣхъ чародѣицъ повинникъ будетъ антихристъ во явлении си дѣло приимъ. И силу истинныхъ его знамений и чюдесъ. Святая сия вооружитъ Богъ. Преложениемъ Истиннаго Свѣта прельщеныя обращающу, словом же учительнымъ и ранами казателными лесца же обличающе. И ни что ж ни от кого приемлюща дондеже свое пророчество скончаютъ.

РЛВ (132) Егда скончаютъ свѣдѣтельство свое, звѣрь восходяи от бездны, сотворитъ с ними брань, и побѣдитъ я и убиетъ я. И трупъ ею оставитъ на стогнахъ града великаго, еже наречется духовно Едемъ Египетъ судомъ его повержетъ идѣ же Господь ею же распятъ бысть.
И потом же его да свѣдѣтельствуетъ рече от льсти избежати звѣри. И звѣрь сей сирѣчь антихриста восходяща. От темныхъ от глубокихъ мѣстъ земныхъ. Идѣже есть диаволъ осужденъ и убиеть я по Божию оставлению. И не погребенѣ оставитъ телеси ею во Иерусалиме. Идѣже Господь ею пострада ту бо начнетъ и царствовати по побѣде Давидове. Ему же Господь бысть по плоти сынъ Иисус Христосъ, Истинный Бог наш. Да симъ себе сотворитъ Христа быти, яко совершая пророческое слово, и воздвигну скинию Давиду падшуюся и раскопаную созижду. Иже жидове блазнащеся во огнь пришествие мнятъ.

РЛГ (133) И зрятъ от люди коленъ от языкъ, и племенъ трупу ею три дни и пол, трупу ея не оставятъ положити во гробе три дни и пол дни. И живущии на земли возрадуются о нею и возвеселятся и дары пощиютъ другъ другу. И елико оба сия пророка мучиста живущая на земли.
Иже будутъ рече научени лжими чюдесы антихристовы. Имѣй держашая зрящее то имя в сердцахъ своихъ написавше от июдея же и языкъ, погрѣсти убо Святая телеси ею не дадут. О избытии же ранъ. Яже обращения ради ношаста, возвеселятся. И непомысляще яко его же Господь любитъ того же и кажетъ Того бо есть милости и во вѣкы.
Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы