АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово АI (11). Глава ЛА (31) Како убиенъ будетъ Илия и Енохъ антихристомъ. И воскреснета паки.

РЛД (134) По трехъ дней же и пол дни, Духъ животенъ от Бога внидетъ в ня, и станутъ на ногу своею от Бога. И страхъ велий нападетъ на зрящая ею. И услышати глас велий с Небесе глаголющъ има и взыдите сѣмо и взыдутъ на Небо на облацехъ.
Равно числу лѣтомъ пророчествия ею Г (3) дни мертва быща. Рече и воскреснета и на Небо на облацехъ по образу Господню взыдета и страхъ и ужасъ видящимъ бывающая.

РЛЕ (135) Видѣшая врази ею и в той часъ бысть трусъ велий. I (10)-я часть града падетъ и погибнеть трусомъ именъ человеческихъ ҂З (7000).
И можетъ же то явѣ тогда быти. Разумно же движимыхъ преложение, и утвержение сказаетъ. I (10)-я часть града падетъ нечестивымъ падениемъ. ҂З (7000) погибе в его жития. З (7) временъ прикладаетъ иже в геонѣ В (2)-ю смерть примутъ.

РЛS (136) И прочии пристрашни быша и даша славу небесному. Горе второе отиде и се горе третье е грядетъ скоро.
Достойний рече и Бога прославлятъ подвою же рече горе. Г (3)-е придет со многою язвою.

Глава ЛВ (32) О трубѣ и о поющихъ Бога Святыхъ на будущемъ вѣце.

РЛЗ (137) И седмый ангелъ воструби. И быша гласи велицы на Небесехъ глаголюще. Бысть царство всего мира Господа нашего Иисуса Христа и воцарится во вѣкы векомъ Аминь. И К (20) и Д (4) старцы сѣдящи пред Богомъ на престолехъ своихъ и падоша ницы и поклонишася Богу глаголюще хвалим Тя Господи Боже нашъ Всерѣжителю сый. И бывая и грядый. Яко приятъ еси силу Твою великую. И воцарися и языцы иже Тя прогневаша, и прииде на ня гнѣвъ Твой.
И здѣ паки Святии и ангели, и живше ангельски и хвалу воздаютъ Богу рече, яко человекъ сподобися. А не вѣрнымъ языкомъ о сем разгнѣвлшимся яко бысть ново и ту же прият терпѣвъ же на концы судъ сотвори.

РЛИ (138) И время языкомъ судъ прияти я. И та дая мзду рабом своимъ пророкомъ и Святымъ боящимся имени Твоего, малымъ и великимъ растлѣти просмражшего землю.
Время рече мертвымъ воскресение вонже комуждо свой начатокъ данъ будетъ. Пророки же и Святыми всѣми боящимися Бога Г (3) чины разумѣвати, иже остѣ плодятся и 60-ю и 30 малыя же и великия или меншая саниты. Или болшая или меньшая яко уничижены грѣшники великия же праведникы к ним глаголетъ.

Глава ЛГ (33) О церковныхъ прогонениихъ. Первѣйшихъ. И пакы при антихристе.

РЛФ (139) И отверзе Церкви Божия на Небесѣхъ. И явися корабль завѣта Божия в Церкви Его. И быша блистания, и гласи, и громи. И труси. И град велий.
Отверзениемъ небу, и видѣниемъ корабля уготованная благая Святымъ открыются тогда. Егда на беззаконныя и на нечестивыя гласи страшни и молния. И громи приидутъ яко и градъ геоньския мукы, трусомъ сущимъ прелагая.

РМ (140) И знамение велие явися на Небеси се жена оболчена в солньце, и луна под ногама ея и на главѣ ея вѣнецъ от звѣздъ ВI (12).
Святую церковъ менитъ оболченну в солньце праведное. И луна ветхий законъ под ногама имуще и на главѣ ВI (12) венец апостолску учение имуще.

РМА (141) Во чреве имуще и вопиетъ болящи и стражущий родити.
Болящи страждущи раждающи, претваряющи крещеиемъ плотския духовныя.

РМВ(142) Явися ино знамение на Небеси и се змѣй червенъ великъ имѣя и главъ З (7) и рогъ I (10), и на главахъ его З (7) венецъ.
Небо айеръ менитъ змия же диавола. И черьвность же убийство его, и кровопийство, и чермность ангельския усия. Аще и от ангелъсте спалъ. Главъ же его З (7) злыя бо мысли и силы противныя добрымъ дѣломъ или З (7) духъ яже во Евангелии рече Господь или З (7) злобъ яже Соломонъ рече. Рози же являетъ противление. I (10) заповѣдей в Ветсемъ Законе. Или раздѣление царствиемъ, и самому красоту приносящи З (7) венецъ за неже дѣмоньскими дѣтельми побѣждаетъ От туду венца приемлютъ.

РМГ (143) И хоботы есть влекий Г (3)-ю часть звѣздъ небесныхъ, и вложи я в землю.
Или преднее его спадетъ с небеси менитъ. И пособѣ отступники ангелы. Явѣ завистию и гордынею сверже я и потомъ егда сокрушена бысть глава его хоботомъ подвижа, неутверженыя совлече с небесыя мысли. Иже ся нарицаютъ звѣзды. Хрусталныя свѣтлости дѣля.

РМД (144) И змѣй стояще пред женою хотящею родити. Да егда родит, чадо ея снѣсть.
Диавола менитъ противу церкви стоящаго. Обновляемыя крещениемъ во вся дни хотящая снѣсти. Паче же Церкви яко Главу ея сущи. И яже сущихъ вѣрныхъ своя творящи. Тѣмъ же яко и Савлу глаше что Мя гониши.

РМЕ (145) И роди сына мужеска полу иже иматъ упасти жезломъ желѣзнымъ вся языкы.
Выну крещениемъ Церкви Христа ражаетъ иже иматъ упасти вся языки вѣрою. Мужеский же пол церковный санъ. Людие суть держащиися крѣпко от похоти.

РМS (146) И восхищено бысть чадо ея к Богу и престолу Его.
Восхищени бо бываютъ святии от мукъ. Да ихъ не поглотитъ напасть яже есть больше силы. Восхищени же будутъ во стретѣтение Господне на аерѣ, и пред престоломъ Его со аггельскими силами станутъ.

РМЗ (147) И жена бѣжа в пустыню, идѣже мѣсто уготованно тамо от Бога да ту питают ю ҂А (1000) дний и СОИ (278)
Пустыни же есть отпущение злобы, и истлѣния. В няже ся вложьшеся Святии и приимуть избраннии от жития сего избѣгнутъ. Не брегуще ни о чем же. Или в пустыню горкую бежат скрытися от лица антихристова пол Д(4) лѣта. Яко же первомученицы дѣяху. Ихже молитвами да нас избавитъ Христосъ Богъ нашъ. Ему же Слава во вѣкы вѣкомъ. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы