АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово ВI(12) Глава ЛД(34) О брани бывшей межу Святыми ангелы и злыми силами. И падении змиеве.

РМИ (148) И бысть брань на Небеси, Михаилъ и ангели его брань сотвориша со змиемъ. И змий брася и ангели его невозмогоша и мѣсто не обрѣтеся им на Небеси.
Яко брань сотворилъ диаволъ со ангелы Божиими. И побѣжденъ будетъ. Может же и се быти, подобно первому дияволю отпадению. Гордыня ради и зависти, от ангельскаго чина. Или егда Господнимъ Крестомъ разрушенъ бысть. Яко же речет Господь, нынѣ князь мира сего осужденъ бысть. Его же гордыня Святии ангели и с своимъ Архистратигомъ не терпяще достойно свергоша от своего жилища. Первие яко же рече Езекий херувимъ изверже и от среды сирѣчь ангельскихъ чиновъ. Зане обретоша в немъ неправды. И Святии же Отцы глаголют, яко по сотворении видимаго мира сего ради спаде.

РМФ(149) И положенъ бысть великий змий. И змий древний и сотона нарицаемый диаволъ, льстяи всю вселенную. И вложенъ бысть в землю и ангели его с нимъ ввержени быша.
Подобно не можетъ бо Небо носити земныя мысли, яко же свѣту тма непричастна бысть. Нарицает же ся обѣма именама сима овѣмъ яко клеветникъ оклеветал человекы Богу, а Бога человекомъ. Яко и Адаму завистника нарече. А другимъ яко противника противяся Богу и рабомъ Его.

РН (150) И бысть глас велий на Небеси глаголя, нынѣ бысть спасение и сила и царьство Бога нашего, и область Христа Его. Яко низложенъ бысть клеветникъ. Братия нашея клеветая и о нас пред Богомъ нашимъ день и нощь.
Противление и клевета на человеки диавола нарече еже и есть. Веселятъ же ся ангели о совершении его, кое убо причастие вѣрнымъ с невѣрными.

РНА (151) И тии побѣдиша за Кровь Агньчую. И за Слово мучения ихъ. И не возлюбиша душа своея до смерти. И сего ради веселятся Небеса и живущии на нихъ. Горе земли и морю яко сниде диавол к намъ, имѣяй ярость великую яко время мало имать.
И клеветаеми имъ рече человецы яко же ово ко всѣмъ человекомъ послушающимъ его обаче побиша побѣдиша и Христовами муки веселятъ же ся вышняя силы о спадении его и скорбятъ о прилежащихъ земнемъ. Горе же неймущимъ жития на Небесѣхъ но на земли, и мнози бо от сущихъ на земли побѣжают врага и побѣдятъ. Аще паки нынѣ наподвижающая ярится занеся приближаетъ мука ему.

Глава ЛЕ (35) Како не почиваетъ змѣй гоня Церковъ.

РНВ(152) И тогда видѣ змѣй яко низложенъ бысть на землю гоняще жену, яже роди мужескъ полъ. И данъ бысть женѣ обѣ крылѣ орла великаго. Да паритъ в пустыню в мѣсто свое. Идѣже препитана быша то время, и времена и пол времен от лица змиина.
Егда рече диаволь Христѣ приражашесъ отпаде и на Святыя Апостолы вооружся и постыдисѣ и смертию живот обрѣтшея узрѣвь я. И яви змия поземли воюющася. Землю ясти осуженъ быхъ, сирѣчь земския мысли. Тогда начатъ Церковъ гонити. Пакы рождешую и раждающую мужескъ полъ. Божия люди не ослабивыя. Двѣ же есть крылѣ два завѣта Ветхий и Новы и дан бысть и с има парящи в пустыни. Сирѣчь слабыя и всякия похоти питаясь. Паче же егда антихристъ приидет иже имать держати толико время. И вняже сего бѣгающе в пустыню. В горахъ и в вертепехъ начнут крытися.

РНГ (153) И низложи змий изо устъ своихъ воду яко рѣку да ю в рецѣ потопить. И поможе земля женѣ. И отверзе земля уста своя, и пожретъ реку ю же низложи змий изо устъ своихъ.
Написати яже имать Церкви пострадати от слуг антихриста Изо устъ его сирѣчь от повелѣний его реку глаголет. Нечтивыя мужи, или дѣмоны злыя. Или различныхъ напастей множество на ню исходящь, дабы ю погубил. Земля же ей поможи или долготою путь и трудным безводием и сухотою лукавых удержать, стремления.

РНД (154) Разгневася змѣй на жену. И иде сотворить брань с сѣменемъ ея и соблюдающимъ заповѣди Божия, и со имущим свѣдѣтельство Иисусово.
Болшая церковная учителя и презрящая земная, прешедшая в пустынныя страсти аще и сихъ грешит антихристъ. На ополчающаяся всемъ мире во Христѣ изведетъ брань рече. Мнози же сих за не воистину Христа возлюбятъ и побѣдяъ ихъ.

Глава ЛS (36) О звѣре имущемъ I (10) рог и главъ З (7). От нихъ едину яко заколену рече.

РНЕ (155) И стахъ на песцѣ морьстемъ и видѣхъ из моря звѣръ исходящь. Имущь роговъ I (10). А главъ З (7). И на розѣхъ его I (10) венецъ. И на главахъ его имена хулна.
Море есть молвное житие неправедныхъ в мире семъ. Звѣрь же есть антихристъ. Рози же со главами и вѣнцы единение еже имать кодия волу антихристъ являетъ. I (10) рогъ I (10) царь иже к нему обратятся, имена же хулная, З (7) же главъ его сирѣчь слуг его.

РКS (156) И звѣрь восходящь видѣхъ. И бѣ подобенъ и рысицы, и ноги ему яко медведъ. И уста ему яко лвова.
Рысицу Еллиньское царство менитъ. Медвѣдъ же Перское. Левъ Вавилонское. Ими же обладаетъ антихристъ пришед яко римский царь сихъ дрѣжаву разрушитъ. Егда скудѣлныя персты ногъ узрѣвъ возвеличится. Ими же на I (10) части является яко немощно удобъ сотворено царство разделитъ.

РНЗ (157) И дастъ ему змий силу свою, и престолъ свой и область свою великую.
И дати имать сатана на всю силу свою антихристу. И лживыми привидѣний и чюдесы на пагубу неутверженымъ.

РНИ (158) И едину от главъ своихъ яко заколену в смерть и язва смерти его исцели.
Главу менить яко заколену, или етера от князя его умертвена. И привидѣниемъ лестнымъ воскресима. Или римскую пагубу раздѣлениемъ заколену во едину державу исцелити мниму, по образу Августа Кесаря.

РНФ (159) И чюдися вся земля во слѣд звѣри. И поклонишася тому змию, яко дастъ область звѣрю глаголаше кто подобен тебѣ звѣрю. И кто можетъ сотворити брань с ними.
За привидѣния антихристова и диаволу поклонятся омрачении. Имъ же мертвыя воскрешая и знамения творя явится имъ.

РѮ (160) Дана быша ему уста глаголюще вельми хулы. И дана бысть ему область сотворить месяц М (40) и В (2). И отверзе уста своя в хуление к Богу. Хулити Имя Его и скиния Его живуща на Небеси. И дано быть ему сотворити брань со Святыми и победити я.
По ослаблению Божию пол Д (4) лѣта сотвори антихристъ губя вся и прельщая бывающими от него злыми чюдесы. И привидѣний. И скиния же есть во плоти Словеси Божия вселения. Покои же есть на святыхъ на нюже начнетъ хуловати.

РѮА (161) И дана бысть ему область на всякомъ колѣне и на людехъ. И на языцехъ и племенехъ, и поклонятся ему вси живущей на земли. Горе, горе, им же суть не написана имена в книгахъ животныхъ Агнеца заколенаго от сложения всего мира.
Сими бо языки и людми насилиемъ область имать. Тѣмъ же паче им же имена не написана суть в книги животныя.

РѮВ (162) Иже имать ухо слышати да слышитъ, иже во пленение идутъ. Аще кто оружиемъ убиетъ, подобаетъ бо ему убиену быти. Здѣ есть терпѣние и вѣра Святыхъ.
Достоинъ бо рече кождо дѣлъ своихъ начатокъ приемлетъ. Иже бо зло творятъ искренимъ. И удобъ пленени будутъ антихристомъ. Не приязненыхъ оружиемъ душегубную смерть приимуть. Имуще же вѣру и терпѣние, книгамъ животнымъ да сподобятся. Им же и насъ сподобит причаститися Боже нашъ. Ему же Слава во вѣки. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы