АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово ГI (13) Глава ЛЗ (37) О звѣре имущем В (2) рога.

РѮГ (163) И видѣхъ инѣ звѣрь восходящь от земля и имяше два рога подобна агньчу и глаголаше ко змию.
Звѣрь сый лживый пророкъ есть из земля убо исходящь сирѣчь из земнаго сквернаго жития. Имѣяй же два рога подобна агньцу. Глад каже за сокровенный волкъ в кожи овчии. Убийственное покрывающи за образ благовѣрныя вѣры, в начатце его. Яко змий же глаголеть злоначалнаго врага диавола дѣла содѣлаетъ иже бесѣдуетъ.

РѮД (164) И власть перваго звѣри всю творяще пред нимъ и творяше земли и вся живушая на ней. И поклонитися звѣри первому. Ему же целена бысть язва смертная и сотворитъ чюдеса велия. Да и огнь сотворитъ сходити с небеси на землю пред человекы.
Вся рече здѣ привидѣние отступнаго лжи антихриста предътече на прельщение человеческое. Да быша яко бога имѣли антихриста. Яко от таковыхъ чюдесъ свидѣние приемлюще. По образу Крестителя Иоанна, не дивно же видѣти огнь с небеси спадающъ, понеже и во Иове пишетъ тако.

РѮЕ (165) Льститъ живущая на земли. Знамения же дана быть ему пред человѣки творити.
Лстить же рече чѣловекы иже иму на земли скверное житие. А иже имутъ на небесехъ житие. Не прельститъ ихъ привидѣниемъ утвержены крѣпко. Прохлажениемъ пришествия его.

РѮS (166) Глаголя живущимъ на земли сотврите тѣло звѣреви, иже имать язву оруженную и живъ бысть. И дано бысть ему дати духъ звѣрѣному тѣлу. Да проглаголетъ тѣло звѣриное и сотворитъ, да иже не поклонится тѣлу звѣриному, убиенъ будетъ и сотворитъ вся малыя и великия, богатыя и убогыя, свободныя и работныя. Да дастъ имъ начертание ихъ на десней руцѣ, и на челехъ, и да никто же ихъ не возможетъ купити или продати токмо иже имать начертание, на челѣ своемъ имя звѣрино число имени его.
Имя звѣрино, в число имени его пишется множицею привидѣниемъ возглаголеть, и образы и телесы дѣмоньскими и трупы мертвыхъ яко Симанъ Волхвъ показа римляномъ мертва лежаща. Аще и Петръ обличаетъ како мертвии востанутъ, тако и тогда заступникъ антихристовъ ничто же кромѣ дѣмонъ издѣваетъ. И сотворитъ во образъ зверинъ. И покажет глаголющи. Дабы прельстилъ люди. Осудит же избивати иже есть ему не поклонитъ. И начертание же пагубнаго имени отступника. На вся наложити потщится на десницахъ же да добрыхъ дѣлъ отсечетъ. Дѣтели а начале давольстий тмѣ, и начнутъ прельщеныя являтися имъ, но не приимуть знаменавшеся Божиею Печатию лица своя, и число звѣрино пространити начнутъ в купляхъ, и в продани ихъ. Да иже сего приимутъ от потребныя и нужда смерть приемлютъ.

Глава ЛИ (38) О имени звѣрине.

РѮЗ (167) Здѣ мудрость есть иже имать умъ да почитаетъ число звѣрино. И число бо человѣческо и число бо его Х. Ѯ. и S.
Истоние число имени его яко и прочая писания о немъ являютъ, времени искушения тогда. Аще бо бы явѣ разумѣти тако во время. Иже бы разумѣлъ и узрилъ обличилъ бы, но не изволи Божия Благодать во Святыхъ книгахъ написану быти пагубному имени, искушением же многа имена можетъ кто создати и обрѣсти число имуща по греческому языку, и по иному, яко се имать пентитакъ. Пендиктъ. Злу наставний истовне пакостникъ древле клеветникъ и агнец неправеденъ. От сихъ бо имян противныхъ лесть его наречется свою славу в студѣ полагая.

Глава ЛФ (39) О ҂Р҂М҂Д стоящихъ со Агнецемь на горѣ Синайстей.

РѮИ (168) И видѣхъ же се Агнець стояше на горѣ Синайстей и с Ним ҂Р ҂М и ҂Д (144 000) имущи Имя Его, и Имя Отца Его написано на челехъ своихъ.
Агнець есть воистину Христосъ на ветсей горѣ Сионьстей стоя. Но на новей же есть Живаго Бога град си же тысуща или много полжение апостольскаго сѣмени являет сущая Благодати в коемждо. Или еже суть Новаго Завѣта чистоту сохранили свою. По внутренему же и внѣшнему человеку, обрѣтеся тѣм же инѣй суть кромѣ реченныхъ имянъ первѣе. Обою на I (10) колѣну Иевлеву. Ими же чистоты плотьския не прирече сих же всехъ целая свѣтомъ Божия Лица назнаменуются. Им же пагубным ангеломъ страшни являются.

РѮФ (169) Слышахъ глас с Небеси, и яко гласъ вод мног, яко грома великаго глас иже слышахъ яко гудец гудущъ иже в гусли своя, и поющь пѣснь нову пред престоломъ и пред Д (4)-ми животными. И двемадесятъ и Д (4) старцы.
Глас водъ мног и грома и гудущих исхождение Святыхъ пения являетъ. Гласное ихъ устроение соглашение пѣснь одрѣжащая вся человечская на онѣхъ Небесехъ первенец Церкви изборъ яко се во единомъ согласии станутъ пѣниемъ Святыхъ шумятъ. Иже умершвением плотьскихъ похотей исправиша се яко же рече. Никто же инѣ не можаше навыкнути развѣ тѣхъ понеже мѣрою жития и воля протягнется. Яко же и человеческимъ слугамъ любови владычна тайна явление бываетъ.

РО (170) И никто же не можаше навыкнути бѣ ни токмо ҂Р.҂М. ҂Д. (144 000) искуплени от земля си суть иже со женами не оскверниша себе. Унотою бо суть сии иже хожаше во слѣд Агньца, а може колиждо ходитъ. Сии искуплени быша от человекъ. Начатокъ Богу и Агньцу. И во устехъ ихъ не обретѣся лесть яко безпороку суть.
С нимъ сия суща служаше по нареченныхъ К (20) и Д (4) старцехъ прочихъ болша. Плотския же чистоты ради. И языческаго и ручнаго непорока. Иже по Пришествии Христовѣ стяжутъ, угожениемъ свѣтлостию. Ею же новей пѣсни научаются. Яже есть многымъ, не токмо всемъ житии но и в будущемъ вѣцѣ неразумно. Аще бо совершении разумъ приидетъ, тогда престающу иже есть от части и по ангелу но обаче по житию семи Святыхъ Божиихъ тайнъ будетъ явление. Многы бо суть обители у Отца. И звѣзда лутчи есть звѣзды славою. Тако многа разделения мучения от нихъ же дабы ны избавилъ Господь Богъ нашъ, и дабы причелъ спасаемыхъ Своею Благодатию. Яко тому есть Слава, Отцу и Сыну и Святому Духу и нынѣ и присно.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы