АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово ДI (14) Глава М (40) О ангеле проповѣдающемъ приближение будущаго суда.

РОА (171) И видѣхъ инѣ ангелъ парящь посредѣ небеси держащи Евангелие вѣчное. Благовѣститие сѣдащимъ на земли на всяко племя, языкъ и колѣна, и людий. Глаголя гласомъ великымъ. Убойтеся Бога и дадите Ему Славу. Яко приидет часъ суда Его и поклонитеся Сотворшему Небо и Землю, и море и источникы водныя.
Сирѣчь межу небомъ и землею лежатъ, да от земля воздвигъ человекъ вознесетъ на Небеса и совокупитъ я со Христомъ славою нашею. И Евангелие же вѣчное есть. Еже от вѣка наречено Бога боятися и не ужасатися антихриста. Не могуща душа с тѣломъ погубити но з дерзостию противитися ему. Яко в малое время держащу приближающуся суду и житейску возданию.

Глава МА (41) О ангеле вторемъпроповѣдающемъ падение вавилоньское.

РОВ (172) И инъ ангелъ во слѣдъ иде глаголя. Паде Вавилонъ великий от вина и ярости любодѣяния своего, наполни вся языкы.
Вавилонъ менитъ семъ именъ всего мира смешение, и житейское смущение. Вино же и ярость любодеяние не токмо от идольскихъ служебъ, удивльшеся в умѣ неистовѣ от всякого грѣха пияньствена. Им же и вся злобы здѣявша. Псаломскому словеси потреблени будуть, падает же ся Вавилонъ явльшуся вышнему Иеросалиму.

Глава МВ (42) О ангеле третьемъ утвержающемъ люди Господня не приимати антихриста.

РОГ (173) Инъ ангелъ вослѣд его иде глаголя гласом великимъ иже поклоняется звѣрю и телеси его, и приемлеть начертание на челѣ своемъ или на руцѣ своей, и той имать пити ярости Божия вина. Чвана не растворена в чаши гнѣва своего, и будетъ мученъ огнемъ и жупеломъ предо Ангелы Святыми и пред Агньцемъ.
Ащеся рече кто озвѣршемуся антихристу повинится, и нечестивое житие его держит или словомъ или дѣломъ бога нарицают себе и сказают на руцѣ и на челѣ дае мое начертание, и тѣ причастятся с нимъ. Испити имут чашу мучительну нерастворену же с милостию Божиею. Чвану же от различныхъ мукъ. Вино же ярости нарицается мука хожениемъ нечестиваго. Вина иже упаяетъ пиющая, имже бо кто согрѣшаетъ, тѣмъ мученъ будет.

РОД (174) И дымъ мучения ихъ во вѣкы вѣкомъ исходитъ.
Дымъ от огня исходящь менить мучащаго вверженыя во вѣки вѣкомъ да навыкнеть яко бесконца есть миру мука грѣшныхъ. Яко же и праедныхъ покой.

РОЕ (175) И неймут покой день и нощь покланяющеся звѣрю и телеси его и иже приемлетъ начертание имен его.
День же и нощь менит не яко же чтем по солнечному числу будущаго вѣка устрой на обличение его времени. День же есть Святыхъ вѣчный животъ разумеваю. А нощь нечестивыхъ смерть юже приимутъ творящей диавольская дѣла. А Христа хуляще, антихристова имя яко честно написающе на своихъ сердцехъ.

РОS (176) Здѣ есть терпѣние вятыхъ яко соблюдающей заповѣдь Божию и Вѣру Иисуса Христова возрадуются.
Грѣшницы же рече вѣчную муку приимутъ а Святии бѣды здѣ вскоре мало претерпѣше и заповедь Божию сохраняше. И Христову вѣру соблюдаше возрадуются.

РОЗ (177) И слышахъ с Небеси глас глаголющи напиши блажении мертвии умирающе отселе о Господе. Ей глаголет Духъ да почиютъ от трудов своихъ, дѣла бо ихъ ходят вослѣд с ними.
Глас же на Небеси глаголющь не вся блажит мертвыя но умершая о Господѣ. Иже суть мертвии от сего свѣта, мертвость Иисусову на тѣле своем носят. И со Христомъ стражуще тѣмъ выносят воистинну от сего тѣла восхождение от труда на покой. И дѣла же во слѣд идуща венца и славу являют болшим числом преспѣвающа страсти, недосотйни бо скть страсти нынѣшная времени, и хотящей славе явитися в нас. Ему же Слава во вѣкы вѣкомъ.
Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы