АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово ЕI (15) Глава МГ (43) Яко седяй на облаце серпомъ скончает прозябающия земля.

РОИ (178) И видѣхъ се облакъ свѣтелъ и на облацѣ сѣдящъ подобенъ Сыну Человеческому. Имущи на главѣ своей венець златъ и в руцѣ его серпъ остръ.
Облакъ менитъ сущей иже Христа взятъ от очию Апостоломъ. Или етеру аггельску силу чистоты дѣля и лѣности якоже рече Давидъ в сѣдя на Херувиме и лѣте. Сѣдящаго же на немъ Христа менитъ. А венець царьское знамение, видимым же и невидимъ силамъ. Злат же зане есть честнѣе внас той серпъ явление есть конечное. И самъ бо ся жатву мира сего нарицаетъ.

РОФ (179) Инъ ангелъ изыде из Церкви велиим гласомъ вопия и сѣдящему на облацѣ посли серпъ свой, и положи и яко прииде часъ пожати яко исше трава земская. И положи сѣдяй на облацѣхъ серпъ свой на земли. И пожне на бысть земля.
Ангельский глас сказаетъ молитву всѣхъ Небесныхъ силъ желающи чести праведныхъ а грѣшныхъ отсѣсечение беззакония, видѣти егда предстанут движимая и мимоходящая. А еже поспѣ жатва, являетъ постигшее конечное время. И егда созрѣвъ яко пшеница зрѣла. Вѣрныхъ сѣмя небесныхъ жилище. И житница нетлѣнныхъ достойно будетъ. Ово Л (30) и Ѯ (60) а инъ Р (100) тяжай плод воздая.

Глава МД (44) О друземъ ангели обьемлющемъ горкий виноград.

РП (180) И инъ ангелъ изыде из Церкви сущая на Небеси имый сепъ остръ.
Аще и Духъ нарицается велика свѣта ангелъ. Кончину хотяще сотворити гршнымъ.

РПА (181) И инъ ангелъ изыде от олтаря имый область на огни и возгласи кличемъ великимъ ко имущему серпъ остръ глаголя, посли серпъ Твой острый и обьемли гроздие винограда земскаго яко созрѣвше гроздови его.
И от сего разумѣваемъ яко ангельския силы имут власть повелѣвати твари И овии огневи, инии же водамъ, а друзи и иному и ниже се мучителное огнемъ являетъ кличнымъ гласомъ вопия обьимати грозды. Ими же исполняюще чашу гнѣва Господня. Юже приймут муки нечестивии законопреступницы являются.

РПВ (182) И положи ангелъ серпъ свой на землю и обьимавь виноград земный. И вложи в точило великия ярости гнѣва Божия.
Точилъ Божий есть диаволу и ангеломъ его уготованное мѣсто страстное и велико же за множество мученыхъ в немъ. Широкъ бо пагубны путь и пространенъ.

РПГ (183) Попрано бысть точило внѣ града. И изыде кровъ ис точила до уздъ конемъ о стадий тысуща и Х (600).
Внѣ град убо праведныхъ точило ископано будетъ. Ни како же не приближается жребий семъ же злѣ грѣшныхъ. Не вкупно же сихъ житие будетъ, яко же и казнь бѣскровъ же гроздова есть вино. Вина же нарастворенания гнѣва Божия исполнь чашу. Юже приимутъ недостойнии муку. До узды же сирѣчь оревитыхъ конь доходяще. За не суть сласти обуздали. Тысущу же грѣха совершение глаголеть. А (1)-е совершение числу Х (600)-въ Х (600) яко бо лѣто Ноево грехъ потопленъ бысть. Зане оскверниша тварь сотвореную въ S (6) дний.

Глава МЕ (45) О седми ангелъ, наводящихъ на человѣкы язвы преже кончины. И о стъкляномъ мори внем же Святыя видѣ.

РПД (184) И видѣхъ ино знамение на Небеси, велико и чюдно. З (7) ангелъ имуще З (7) язвъ послѣднихъ, яко тѣми скончается ярость Божия.
Здѣ З (7)-е число приемлетъ неправды бывающия въ З(7) дней вѣка сего. З (7) язвъ, З (7)-ю аггельска отставляти по ихъ же будущее Святыхъ житие, стеклянымъ моремъ сказаетъ.

РПЕ(185) И видѣхъ яко море стекляно смѣшено со огнемъ и побѣжающая от звѣръ и от телеси его, и от начертания его, и о числѣ имени его, стоящая на море стекляномъ имущи гусли Божия.
Стекляное море менит чистоту жития праведныхъ смѣшено еже со огнемъ якоже рече Апостолъ яко когождо дѣло. Яко же огнемъ искуситися. Или яко праведнымъ и чистымъ всѣмъ даяти. А грѣшнымъ опаление, или огнемъ Божий разумъ, И Святаго Духа Благостию являютъ. Гусли же являя удобное уморвение, и сладкий животъ во единогласии духовнемъ.

РПS (186) Пояхъ пѣснь Моисеову раба Божия, и пѣснь Агньчу глаголюще велия и дивна дѣла твоя Господи Боже Вседръжителю. И праведни и истинни путие Твои. Царю языкомъ кто не имать убоятися Господи, и прославити Имене Твоего. Яко единъ праведенъ еси. Яко вси языцы прийдуть и поклонятся пред Тобою. Яко оправдания Твоя явишася.
От Моисеовы пѣсни закономъ Благодати оправдавшеся. Пѣние Богу воздающа разумеваемъ. От Агнеца пѣснь по Христове пришествии подобно жившая. Непрестанну хвалу о бывшихъ добродѣтелехъ о благодатныхъ от Него народе нашемъ. Всякъ языкъ в свой разумъ Святыми Апостолы призва.

РПЗ (187) И по сихъ видѣхъ отверзеся Церкви скиния и свидѣния на Небси. И изыде из Церкви З (7) ангелъ иже имяху З (7) язвъ оболчены въ камень чистъ и свѣтелъ. Препоясани в перси поясы златымъ.
Скинию менитъ ея же образ показа Бог Моисеови творити в пустыни. Оболченыя же в камень за чистоту и приближение ко угольному камени Христу. Препоясани же златомъ в перси, иже злащани ей честь служебне исполнь.

РПИ (188) И единъ от Д (4) животныхъ дастъ З (7)-ми ангелъ З (7) фиалъ златых исполнь ярости Бога Живаго во вѣки вѣкомъ Аминь.
Якоже во Езекиили пишеть, от первыхъ присно ли я В (2) и разумъ приходят на Небесехъ по приятию по великому Дионисию.

РПФ (189) И наполнишася Церкви дыма от Славы Божия и от Силы Его.
Страшно и ужасно ярость Божия сказается. Ея же исполняется Церкви и на достойныя ея приходитъ во время судное.

РЧ (190) И никтоже смѣяше внити в Церковь дондеже скончаются З (7) язвъ аггельскихъ. И слышахъ глас велий с Небеси, глаголющь къ З (7)-ми ангелъ идѣте излити З (7) язвъ, фиалъ ярости Божия на землю.
Сего разумѣваемъ, яко прежде грѣшникомъ муки даны будутъ, потом же паки и Святый покой. Которую же язву яжеся обрящуть на кончине, сподобляя. Кто не согрѣшитъ Истинны Человеколюбець бо Богъ сый, дабы умалилъ муки сия на семъ житии. И на достойныя наведетъ Енохомъ и Илиею их же избыти помолимся Господу Богу нашему. Ему же Слава во вѣкы. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы