АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово ЗI (17) Глава МФ (49) Како Д (4)-е зноемъ изваряются человецы.

РЧЕ (195) И четвертый ангелъ излия фиаль свою на солньце. И дано бысть ему опалити человеки огнемъ. Иззнойшася человеки зноемъ велиемъ. И хулиша Имя Христово. И иже имать область на язвахъ сихъ, и непокаяшася, дати Ему Славу, от дѣлъ своихъ.
Может же и се видимо быти тогда. Да варомъ сего солньца озноени будутъ человецы. Человеколюбцу Богу на покаяние обращающу. Яко и во глубину золъ падша не на обращение, но на хулу ся подвизаютъ. Или зноемъ сирѣчь напастьми. Да наведениемъ напастей матерь грѣху возненавидятъ, но безумницы всегда же бы грѣхы своя познати на Бога языкъ свой поострятъ. Яко и нынѣ есть видѣти многажды.

Глава Н (50) Како Е (5)-ю чашею звѣрино царство омрачается.

РЧS (196) И пятый ангелъ излия фиаль свою на престоле звѣрине. И бысть царьство его омрачено. И жваху языки своя от болѣзней своихъ и хулиша Бога Небеснаго. От болѣзней своихъ и от голья, и непокаяшася от дѣлъ своихъ.
Иже есть излияти не престолъ звѣринъ фиалъ сказаетъ, сирѣчь на царьство антихристово и омрачити е, яко неймуще свѣта праведнаго солньца. А еже языки жуютъ, велику страсть являетъ. Ею же обыяти будутъ прельщениемъ. Богогневными ранами мучими будуть. Да быша разумѣли яко милостивъ есть. Его же онѣ яко Бога славят и от льсти отступили. Они же ни от сих на покаяние но на хулу ся обратятъ. Злѣй же дѣмони человечески телесы. Яко сосуды Святыми мучениками хулити начнут, но обаче те пущихъ и не избудутъ.

Глава НА (51) Како S (6)-ю путь чрез Ефрантъ отверзается царемъ сущимъ от востокъ солньца

РЧЗ (197) И шестый ангелъ излия фиаль свою на реку великую Ефрантъ И иссяче вода ея да уготовится путь ту царем сущимъ от востокъ солнечных.
Или гога или магога от западныхъ странъ преѣхавше Ефратьсую реку менит оскудѣвша воды от ведра повелѣниемъ Божиим. Или антихриста от восточных странъ перьская земля идѣже есть даново колѣно, от корени еврейскаго со инѣми цари и велможами к западу Ефратъ преѣхат или телесную или душевную смерть на человеки наводящи. И на овы вѣрою и терпениемъ, а другия страхомъ и наготою и слабостию.

РЧИ (198) И видѣхъ изо устъ змиевъ и изо устъ звѣринъ, и изо устъ лжаго пророка духи тринечестивыхъ аки жабы исходяща.
И от сего являетъ диавола сущая аки змия, антихриста же аки звѣръ, а лжаго пророка яко иного другаго из нихъ же рече, подобно жабам дуси исхожаху. За ядовитую ихъ нечистоту и скверну. И на мокрыя сласти желание злыхъ силъ. Яко нечествая и лживая знамения покажут человекомъ.

РЧФ (199) Суть бо дуси дѣмонстии творяще знамения яко исходят на Царя, и всея вселенныя собратися на брань. Деяния тому великаго Бога Вседержителя.
Дѣемая рече дѣмоны лжая знамения воздвигнут послушавшая ихъ на брань Великаго и Святаго Божия деяния еже есть судити живымъ и мертвымъ. И тогда противльшеся Христу восплачются не в пользу А (1)-го ради прельщения бьющеся.

С (200) Се гряду яко тать. Блаженъ бдяй, и блюдый ризы своя да не нагой ходит и узрят срамоту его. Избирая на мѣсто собираемое еврейски Армагдѣон.
Еже есть бдѣти и хранити ризы сказаетъ не спати от добрыхъ дѣлъ тако бо суть Святыхъ ризы. И ихъ же кто лишенъ будетъ. Не веля нагу ходяше стыдитися. Армагдѣон же есть сѣчище, еже сказается разсѣкаемая. Ту бо языцы собирающеся и сѣкутъ диавола воеводу имуще. Иже радуются о человеческой крови. От него же дабы ны избавил Христосъ Богъ нашъ. Ему же Слава во вѣкы вѣкомъ. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы