АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово ИI (18) Глава НВ (52) Како З (7)-ю градъ и трусъ на человекы бываетъ.

СА (201) И седмый ангелъ излия фиаль свою на аеръ. И изыде глас велий из Церкви, и от престола Господня. И быша блистания и громи и глас. И бысть трусъ великъ тако же ни коле не бысть от нелиже человецы быша на земли. Толикъ трусъ великъ бысть.
Ангельский глас с Небеси бысть рече, сирѣчь Божия Заповѣди совершиша. И молния же и громи и гласи. Пристрашное будущее Христово Пришествие являетъ. Яко же древле Божие сошествие на Синайскую гору. Трусъ же сущихъ претворение. Яко же пророкъ рече, яко и еще единою потрясу не токмо землею но и небомъ.

СВ (202) И бысть град великъ и вѣ три части, и гради язычестии и падоша мнози.
Иерусалимъ мнитъ в нем же сядутъ Г (3) племена крестьяне, июдеи, самаряне иже свою зло являтъ время обрѣтше. Или правовѣрнии, июдей же суть вѣры не прияли егда же напастное разгорѣние обличится. Тогда на трое ся раздѣлятъ. Своемъ кождо чину приступая. Гради же разорени язычно являетъ, или языческаго жития преставле има пришествиемъ Божия пришествия.

СГ (203) И Вавилонъ великий помяновенъ бысть пред Богомъ. Дати ему чаша вина, ярости гнѣва Своего.
Вавилона сего мнить, смѣшения много человеческаго множества иже ся есть своими напастьми увеличино от бѣднаго богатьства. Испитием же чаши Господня гнѣва. В память пришед яко от забвения терпѣниемъ.

СД (204) Всякъ отокъ бѣжа и гора не обрѣтеся.
Отоки церкви мнить а горы сущая поклонники в нихъ. Бежати же начнуть в то время, яко же рече тогда от востокъ побегнут на западъ. И от запада на восток будетъ бо скорбь велика.

СЕ (205) И град великий яко талантъский снидет с небеси на человеки. И хулиша человецы Бога от язвы градныя, велия есть язва его зѣло.
Град с небеси сходящъ Божий гнѣвъ разумехомъ. Талантъ же совершение за совершеннымъ грѣхъ тяжкий ему же образ есть талантъ. А еже не на покаяния но на хулу обращахуся жестоты сердца ихъ являетъ. Тѣмъ же яко и фараонъ будет паче же и сего жесточайша.

Глава НГ (53) О единомъ от З (7)-х ангелъ показующемъ Евангелисту любодѣиваго града потребление от З (7) глав и I (10) рог.

СS (206) И прииде единъ от З (7) ангелъ имущихъ З (7) фиалъ, и глаголя со мною. Глаголя ми прииди да покажу ти сосуд любодѣица сея великия сѣдящая на водах многах. С нею же любодѣяша цари земстии и упишася живущии на земли от вина любодеяния ея. И веде мя в пусто мѣсто духомъ. И видехъ жену сѣдящу на звѣри червлени. Исполнь имян хулных иже имяше глав З (7) и рогъ I (10)
Сию любодѣицу друзий римский град мнят яко на сем стоящъ рог. Женьским бо именем всякъ град греческий нарицается. З (7) глав звѣрь иже ею носитъ, З (7) царь нечестивыхъ от Дементия на до Диоклетияна. Иже церкви гониша или греческий Царьград мнити.

СЗ (207) Жена юже видѣ град великий есть. Иже имать царьствие над языки великими.
Мы же глаголемъ о прочихъ наставляеми се всеземское царстиве яко воединомъ телеси державъ царство градомъ мнит. Пустыню же запустѣние града мнит хотящей быти тогда. А звѣрь дияволя убийство и кроворадование его менить. Ими же на Бога хулы возлагают. Суровый бо и свѣрѣпы убийственный образ, звѣрь же и червленая широта являет.

СИ (208) И жена бѣ оболчена в перфиру червлену позлащена златом и камениемъ драгимъ и бисером.
В червлены в порфиру оболчена есть яко приклад владычества иже имать всѣми. Тѣмъ же и камениемъ драгим и бисером украсилась есть.

СФ (209) И имущи чашу злату в руцѣ своей полну мерзости и сквернъ любодеяния ея.
Чашу убо сластное питие злыхъ деяний менить а златомъ честное мерзости же мирския. Божия начатки имже грѣхолюбное множество напаяет, якосладко питие приплачащи.

СI (210) И на челе ея имя написано тайна. Вавилонъ великий мати любодѣицам и земскимъ мерзостемъ.
Написано на чѣле ея являетъ безстуда грѣховное совершение и срдечное смущение. Мати же есть си душевнаго любодѣяния учитель. А владомымъ градомъ мерзящая Богу беззакония являющи.

Глава НД (54) Како ангелъ видѣную тайну сказаетъ.

САI (211) И видѣхъ жену пьяну кровми Святыхъ и кровию мученикъ Иисусовъ. И дивихся видѣнию тому дивомъ велиимъ и рече ми ангелъ. Почто ся дивиши. Азъ ти реку тайну жены сея и звѣри носящаго ю, и имуща З (7) главъ и рог I (10).
От дѣлъ множицею имена градомъ неречена суть. Яко се ветхий Вавилонъ любодѣица нарицается, Иерусалимъ нарицается. Тако же се лицѣ любодѣица быстьти старый Рим, Вавилонъ в Петрове епистолии. Всяко кождо град видя и Евангелие и убийстве кромѣ веселитъ. От них же единъ град видя Евангелистъ. Окровавльшеся кровми Святыхъ и дивляшеся, и от ангелъ научашеся еже имать пострадати на кончину. Или перьский Вавилонъ в нем же многы быша мукы. Или стары Римъ, или новый. Или весь миръ. Всюду бо суть грѣси бесчислении, или различны. Святыхъ крови пролияни быша. Оводѣ болѣ а инъде менши яко и до конца вѣка будутъ.

СВI (212) Звѣрь иже видѣнъ и нѣсть и имать быти. Взыдет от бездны и в пагубу итить.
Звѣрь дияволъ есть присно ища кого поглотити. Сей убиенъ есть Крестомъ Христовымымъ паки на кончину оживет. Льстя знамении и чюдесы антихристомъ. Сего ради бѣ и можаше преже Креста нѣсть же сего в муцѣ Христовѣ и спадша изо области своея. Ю же имяше на языцехъ идольскими служении, прийдет же на кончину исходя от бездны сирѣчь грѣховныя глубины жития сего. От туду бо антихристъ приидеся. Сотону ведый на пагубу человеку. И идый на муку вечную.

СГI (213) И удивятся живущи на земли имже не написана суть имена в книгахъ животныхъ от сложения всего мира. Видяше звѣрь яко бѣ и нѣсть и предста.
Удивятся бо рече пришествию звѣрину за лестная чюдеси же не будутъ написани в славе животныхъ книгъ. И не причастившуся твердию Господа. И прореченныхъ не помышляюще, како древнюю силу приятъ.

СДI (214) Здѣ умъ иже имать мудрость.
Духовными сущим же сказаемыхъ духовно потреба есть рече, разумѣвати глаголемая.

СЕI (215) Седмъ главъ, З (7) рогъ есть идѣже жена сѣдитъ на нихъ, и З (7) царь есть.
Роды мнить сущая З (7) мѣстъ владычествиемъ и силою жития сего. И прочихъ больши суще бывша. На них же во своя времена, когождо царство утвердися. Главъ же З (7) изменений, З (7) по родомъ идѣже когождо начнетъ царствовати первѣе. Яко се Нилъ во Асирии, Арвакъ в Мидѣхъ, Новходоносоръ в Вавилонѣ, Киръ в Персѣхъ, Александръ во Грецехъ, Ромиил в римлянехъ, Костантинъ во Цариграде.

СSI (216) Пять ихъ пало есть единъ есть, а другий неуже есть пришелъ. И егда приидетъ, мало ему есть пребыти.
Блаженный Ипполитъ сказаетъ, яко З (7) вѣкъ мнить от них же Е (5) мимо шло а S (6) и бѣ егда сия видѣ апостолъ. Седмому же пришедшу има есть пребыти. Или царствия яже есть преже рѣхом. Е (5) бо ихъ мимо шло. S (6)-е еже бѣ. З (7)-е еже не убо бѣяше пришло.

СЗI (217) Звѣрь иже бѣ. Вѣрь иже бѣ, и той И (8)-й есть в пагубу идетъ.
Звѣрь антихристъ есть рече осмый же яко по седми царствию востанетъ на земли. От З (7)-ми же яко от единого иже воздвижется. Яко римский ся царь творя на разрушение, и запустѣние послушающихъ его приидет. И по семъ в пагубу геоньскую приидетъ.

СИI (218) И десять рогъ яже видѣ, I (10) царь есть яже царства не уже прияли суть, но область яко цари един часъ приемлютъ со звѣремъ.
Сию I (10) рогъ Даниилъ видѣ сирѣчь царя пред антихристомъ идуща. От нихъ же три искоренитъ а прочая покоритъ под ся. Проклятый единъ часъ малое время мнит или от лѣтъ, Г (3), месяцы мнитъ, егда антихристу покорятъ, яко старѣйшу.

СФI (219) Сии едину волю имутъ и силу, и область свою звѣрю даетъ. Сии со Агнецемъ брань сотворятъ. И Агнецъ побѣдитъ я. Яко Господь Богъ есть и Царь царемъ, и сущии с Нимъ избрании вѣрнии.
Подобно рече никто же можетъ двема господинома работати, тѣм же совокупляютъ злымъ совокуплениемъ, вдаются антихристу. И отмѣтаются Христа. Но подобит я заколены нас ради Агнецъ Божий. И нѣсть бо от тя то от Него царство и господьство. Имже бѣ от человекъ да избранныя своя причастникы сотворитъ во своемъ царствии.

СК (220) И глагола ми водя и яже еси видѣлъ. Идѣже любодѣица сѣдитъ любодией народи суть, племена и языцы. И I (10) рогъ яже видѣвъ и звѣрь, сию любодѣицу языки возненавидети имутъ, запустѣвшу и сотворяютъ и нагу. И плоти ея снѣдятъ. И ту сожгутъ огнемъ. Бог бо далъ есть в сердца сотворити волю Его. И сотворитъ едину волю. И дати царство ихъ звѣри. Дондеже скончаются словеса Божия. И жена ю же видѣ град есть велий иже имать царьство над цари земными.
Ангелу явеси я сказавшу. Лихо есть глаголати о сихъ I (10) рогъ I (10) царь мнитъ творящая волю врага мѣстника. Антихриста противящася Христу. А град великий иже начнет тогда в та времена власть имѣти над цари земскими. Или многъ человеческий град, сирѣчь миръ. Сей злюбодѣявше и сластнымъ похотемъ послужиша, запустит и яко звѣрь кровопийца от крови бо и плоти человечески насытится радуяся. Приснокровенъ сый сердечное попаление свое веселие и пищу сотворит. От него же напасти Человеколюбецъ Богъ нащъ дабы ны избавилъ и Причастилъ Небесней и вышней митрополии. Яко таму подобаетъ всяка Слава и Дръжава и покланяние Отцу и Сыну и Святому Духу и ныне и присно о во вѣкы вѣкомъ. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы