АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово ФI (19) Глава НЕ (55) О друземъ ангеле, падение вавилоньское сказующемъ. И Небесный глас заповѣдающемъ бежание из града. И отметание красныхъ яже первие.

СКА (221) И по сихъ видѣхъ инъ ангелъ сходящъ с Небеси имущъ облать велию. И земля просвѣтитъ от Славы его.
И от сего свѣтлость и чистоту Святыхъ сихъ являетъ многымъ числомъ преспѣющу звѣздную свѣтлую пресвѣтлость.

СКВ (222) И возопи гласомъ великимъ глаголя паде Вавилонъ великий. И бысть жилище дѣмономъ, и хранилище всякому духу нечистому и невидиму. Яко от ярости вина любодѣяния ея напои вся языки.
Обычай бо есть звѣрем же и злымъ дѣмоном по пустыняхъ ходити. Божию смотрению человекъ от напастей свобожену понеже человекъ ненавидятъ. А еже ли напои причастила бо есть своей злобѣ прочая грады. Ими же обладаетъ врагъ, истинней правды не творяща, цари земнии с ею.

СКГ (223) И цари земстии с нею любодѣяша, и купцы земстии от льсти свѣрѣпияся обогатися.
Лихаго ради и неправеднаго богатьства ея. Не простирающе требующимъ но купцемъ ползу творяше.

СКД (224) И слышахъ имъ глас с Небеси глаголющь, изыдите из нея людие мои. Да не причаститеся грѣсѣхъ ея до смерти. И помяну Богъ неправды ея.
Иже к Лотови речено бысть в Содомехъ. И спасая спаси душу свою. Исаия учитъ изыдѣте от среды ихъ, и отлучитеся. И нечистотѣ не прикасайтеся. И здѣ тако же рече достойно бо есть бѣгати от техъ, иже Бога гнѣвятъ.

СКЕ (225) Воздадите ей, яко та воздастъ вамъ, и сугубите ей сугубо по дѣломъ ея. И чашею ею же черпа вамъ черплите ей сугубо елико прославится. И рассвѣрѣпи толико дадят ей муку и рыдание.
Воздадите, сирѣчъ на муку, иже есть сотворила Святымъ, или неповиннымъ, яко виннымъ. Или обидѣнымъ. Сугубо же рече, чашу воздадите ей. Или на семъ свѣте или на ономъ. Или души и телеси, от неже сож общаяя дѣла бываютъ на нею же и мука будет.

СКS (226) Яко бо в сердцы своемъ глаголетъ, яко сѣжу во царствии вдова нѣсмъ и рыдания не имамъ видѣти к тому.
Обычай бо есть в добрѣ живущимъ глаголати не имам ся подвижати во вѣкы. Аще не будет страха Божия на нихъ еже и Осия глаголетъ

СКЗ (227) Сего ради во единъ денъ приидутъ язвы ей смерть и паче, и глад, и огнемъ возжена будетъ. Яко крѣпокъ Господь Богъ осуждению.
Или внезапу иногда вся муки си приидутъ нановъ время мало. Или во единъ день. Якоже есть миловати Богу угажающая ему. Тако и мучити непокающаяся грѣхъ своихъ.

СКИ (228) И возрыдаютъ и восплачются ей цари земстии и сотворшей с нею любы и разсвѣрѣпивши. Егда узрятъ дымъ ражжения ея издалеча ея стояще за страхъ мучения ея. Глаголюще горе, горе граду велий Вавилонъ град великий и крѣпкий и яко во единъ час приидетъ суд.
Царя менитъ и здѣ быти князя мнимы. Яко же рече Давидъ, яко се цари е земстии и собрашася. А любодѣяние еже от заповѣди Божия любы в ней дѣяша. Плакати же ся начнутъ зряще жжения и запрещения, и запустѣния бывшаго во единъ час внезапу.

СКФ (229) И купцы земстии возрыдаютъ и восплачются о ней. Яко бремени ихъ никто же купуетъ к тому бремени злата, и сребрена и камени драгаго, и бисера, и висса, и перфиры, и сурика, и червления.
Иже всилѣ в пищи тлѣютъ, излиха есть всѣхъ купля имѣние.

СЛ (230) И всякого древа, и всякого сосуда от камени драга имѣдяна и жѣлезна. И мрамора, и корица, и амона. И фимияна, и мира, и ливана, и вина. И елея. И сѣмени и пшеница и скота и овецъ.
От сего бы разумѣти намъ яко в суе тружаемся лихаго ищуще.

СЛА (231) Конь родѣнъ и телесенъ.
И различенъ вещии. Роденъ же сказается латыньскы колесница.

СЛВ (232) И душа человекъ и овоща похоти душа твоея отиде от тебе. И вся тучная и свѣтлости погибе от тебе. И к тому не имаши обрѣсти ихъ.
И душа человечески не имаши рече купити к тому работящи и свободны. И неприимеши свѣтлыхъ, и тучныхъ первыя сласти.

СЛГ (233) Купцы симъ обогащеся издалеча станутъ за страхъ мучения ея. Рыдающе и плачющеся и глаголюще, горе горе граде велий Вавилонъ оболченый в виссон, в перфиру и в черленъ, и позлащение, златомъ, и камениемъ драгимъ и бисеромъ. Яко во единъ часъ погибе толико богатьство.
На лице изводитъ Вавилона сего страсти за плачь сущий. О немъ написая велию напасть ю же приимутъ хвалящися первѣе. О царствии и о чести.

СЛД (234) И всякъ кормъчий и всякъ плаваяй в кораблехъ и вѣстели, и всякъ елико в мори дѣлаютъ, издалеча сташа и вопияху. Видяше дымъ ражжения его, глаголюще, кто подобен граду великому, и положиша перъсть на на главахъ своихъ. И возопиша плачющися глаголюще и рыдающе, горе , горе град великий. В нем же обогатишася вся имущей корабля, в мори от части его. Яко единемъ часомъ запустѣ.
Аще и житие се нарицается море, море многоволнено плавающимъ сковзѣ жития сего. Яко рыбы одержимыми волнами. Подобно сей град, при мори суща видимъ. И приемлюще от плавающихъ потребу в немъ, и потребу плачъ будетъ симъ запустѣние его видящимъ. то же прийметъ и сего мира смѣшнаго Вавилонъ на кончину, егда начнут зрящи плакатися неутѣшно. И сласти сего жития неволею отлучающеся, и пострекаеми совѣстию от дѣлъ своихъ, и о грѣсѣхъ.

СЛЕ(235) Веселися о семъ Небо и Земля, и святии Апостоли и пророцы яко судитъ Богъ суд нашъ от Него.
Небесехъ или ангели менитъ, или Святыя имущая на Небесехъ житие. С ними же Апостоломъ и пророкомъ веселитеся велитъ. Яко отмщения видѣша страстей своихъ яже прияша в немъ. Не яко же суть злу ради, но яко желание имуще отсѣчение грѣху.

СЛS (236) И взятъ единъ ангелъ крѣпокъ камень великъ яко жерновъ, и ввержеи в море глаголя тако и стремлениемъ вверженъ будетъ Вавилонъ великий град. И не имать обрѣстися к тому. Глас гудець, и мусикий, и писки, и трубы, и не имать в тебѣ слышанъ быти к тому. И всякъ козникъ всякоя козни не имать обрѣстися к тому в тобѣ. И шумъ жертвенъ не имать слышанъ быти в тебѣ. И свѣтъ свѣтилника не имать в тебѣ явленъ быти пакы. И глас жениха и невесты не имать слышанъ быти к тому в тебѣ. Яко купцы твои и бѣяху велможа земныя яко прокажении. Твоими прелщени быша вси языцы. И в немъ обрѣтеся кровь пророческая и всѣхъ Святыхъ избиенныхъ по земли.
Яко же рече жерновъ погряжет в море устремлениемъ, тако и Вавилонъ сей, внезаапу будетъ потребленъ. Да и слѣд его не обрящется к тому. Се бо являетъ гудецъ, и мусикия, и прочихъ оскудѣние вину же рече, яко вся языкы чарми прелсти, и кровемъ пророческам и прочихъ Святыхъ приятие бысть. Глаголетъ же и старый Вавилонъ, или всего мира царьство, яко во единомъ телесѣ. И сперва державше до ныня. Зане в различная времена. Да того времени пролияша крови многи пророческия и апостольския, и мученическия.

Глава НS (56) О пѣнии Святыхъ и о трегубной Аллилуии иже пояху и о потреблении вавилонсте.

СЛЗ (237) И по сихъ слышахъ глас велий на Небеси народа глаголюща Аллилуйя на спасение и Слава и Сила Бога нашего. Яко истиннии прави суди Его. Яко судил еси граду иже просмради землю любодѣяниемъ своим и мсти крови рабъ своихъ от руки его. И второе рѣша Аллилуйя и дымъ восхожаше в вѣки вѣка. И падоша К (20) и Д (4) старцы, и Д (4) животна поклонишася Богу сѣдящему на Престоле и глаголюще Аминь. Аллилуйя.
Аллилуйя Божию пѣснь сказаетъ. Аминь же есть или воистинну буди еже обще ангельския силы и человецы Богу воздают. Г (3) краты за Триупостасное Отца и Сына и Святаго Духа едино Божество. Яко же крови от руку Вавилона мстие. И жителя его мукою его помилова. И отсечение сотворь грѣху. А еже во вѣкы вѣкомъ дымъ его восходитъ сказаетъ, или еже выну не забывати муки нашедшихъ на ня или еже почасти страсть приятъ легчае. Но обаче вѣчно будущий.

СЛИ (238) И глас изыде от Престола Господня глаголя пойте Богу нашему вси раби Его. И боящиися Его малии и велиции.
Престолъ Божий есть херувимъ и серафимъ. От нихъ же велятъ хвалити не токмо великимъ но и малымъ. Во исправление кождо по своей силе. Мню же яко младенцы иннешния, тогда велицы воскресше Бога восхвалятъ и прославятъ.

СЛФ (239) И слышахъ глас народа многа и яко глас вод многъ. И яко глас громъ крѣпокъ глаголющь Аллилуйя, Яко воцарися Господь Богъ Вседержитель радуемся и веселимся и дадимъ Славу Ему яко приидоша бракъ Агнецъ.
Велегласное пѣние всѣхъ ангельскихъ и бесчисленнныхъ силъ и всѣхъ Святыхъ, и праведныхъ Славу являетъ воцарижеся Христосъ человечествомъ на техъ, ими же яко Творецъ владѣяше или властию яко Царя. И судия стояще брани же Церковное Небу приношение Ему же сподобницы Святии Апостоли быша.

Глава НЗ (57) О образѣхъ тайныхъ, и о Вечерѣ Агнечи.

СМ (240) И жена его уготовала есть себѣ. И даны бысть ей да облечется в висонъ свѣтелъ, и чистъ. Виссонъ бо оправдания Святых суть.
Во оправдания Святыхъ всѣхъ церкви глаголетъ облещися в разумъ тонокъ и высокъ.

СМА (241) И гласъ ми напиши Блажени звании на Вечерю брака Агньча, и глагола ми словеса Истинна Божия суть.
Вечеря Христова есть спасеныхъ праздникъ веселие. Всѣми добрыми совершеное еже блажени улучатъ и Святымъ Женихомъ в вѣчный покой внидутъ. Нѣсть бо лож обѣщавый и многу же добру сущу будущаго вѣка над всяцемъ умомъ сущимъ. Много именно и сего приятие бываетъ Овогда дара ради, овогда же яко лоно Авраамле иногда же яко чертогии бракы.

СМВ (242) И падохъ пред ногама Его поклонихся Ему и глагола ми, виждь клевретъ есмь Азъ и братия твоея имущихъ свѣдѣтельство Иисусово Богу поклонися, свѣдѣтельство Иисуса Христово есть Духъ пророчествия.
Не кланяимся рече Божий ангелъ занети глаголю хотящая быти исповѣдание бо си рече свѣдѣтельство яже о Христѣ то есть дѣлатель всякому Духу. Пророческу свѣдѣтельствует же не кланятися клеврету, но Дръжителю всяческымъ. От сихъ же разумѣваемъ смирение Святыхъ ангелъ. Како непривлачатъ на ся Божии Славы. Яко же гордии дѣмони носию господеви приносятъ. Буди же намъ смирениемъ другъ друга преспѣюще. Господне совершится Слово. Научитеся от Мене, яко кротокъ есмъ и смиренъ срдцемъ и обрящете покой душам вашимъ. Яко тому есть слава и держава во вѣкы. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы