АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово К (20) Глава НИ (58) Како на кони видѣ Христа со аггельскими силами Евангелистъ со страхомъ.

СМГ (243) И видѣхъ Небо отверъ и се конь сѣръ и сѣдяй на немъ нарицаемый Вѣренъ и Истиненъ. И в правду судитъ и брани не творитъ. Очи же Ему есть яко пламень огненъ. И на главѣ Ему вѣнцы мнози.
Отверъсто Небо являетъ видѣнаго Судия Пришествие. Сѣры же конь свѣтлость Святыхъ глаголетъ. На нихъ же Христосъ почивая судитъ языкомъ. Очима же сирѣчь зрачною силою раздѣляя пламень огненъ праведнымъ убо просвѣщение, а грѣшнымъ опаление. Венцы же мнози царствие сказаетъ, Небесныхъ сил и земныхъ человекъ или всѣхъ смотрение нашихъ грѣшныхъ терпѣниемъ побѣду, яко же рече единъ санъ той побѣдиши, егда ти начнутъ судити.

СМД (244) Имый Имя написано, Его же никто же невѣсть, токмо Той.
Невидимо имя и неразумно божество сказаетъ. Смотрений бо много имяненъ сый, яко Благодать, яко Творец, яко Солнце, яко Свѣтъ, яко Животъ, яко Правда, яко Невидимый, яко Бесмертенъ. И иными подобными нарицается.

СМЕ (245) И оболченъ в ризы червлены кровию. Нарицается имя Его Слово Божие.
Си за словеси Честнаго Плоть очервление Кровми Его Честными. По сихъ же извѣщаетъ. Како без имененъ и всѣми невидимъ, Слово здѣ нарицается. Или показаети ю Сыновня на Небесныя силы упостасию. Из Нестрастнаго Отца рождься, яко же слово от ума исходить или им же всѣхъ сущихъ имена на собѣ носитъ. Или им же есть исповѣдатель есть Отчая Премудрости и Силы и Власти.

СМS (246) И воиньства Небесная идяху вослѣдъ Его на конѣхъ броннѣхъ и оболчены в виссонъ бѣлъ и чистъ.
Сими Небеснии чинове являются тонкимъ видѣниемъ и высокым разумомъ, и свѣтлостию и угожениемъ. И неотступнымъ и Святымъ от Бога примешениемъ.

СМЗ (247) Изо устъ Его изыде оружие остро. Да тѣм избиетъ языки. Той упасетъ я жезломъ желѣзнымъ. И Той перетъ точило вина ярости гнѣва Божия Вседрѣжителева.
Оружие сказаетъ наводимыя мукина нечестивыя грѣшныя. По Правде Суду и по Повѣлению Божию исходяще изо устъ Божиихъ. Им же не сокрушенымъ жезломъ вѣчныхъ мукъ упасеныхъ будутъ. Его же Святии не вкусят. Яко же не оставитъ же зла грѣшныхъ на жребии праведныхъ. Точило же яко Отецъ не судитъ никому же, но Тому суд дастъ, яко человеку. Иже имѣ родство и сперва яко Сынъ неотступно безвремени.

СМИ (248) И имать на ризѣ и на стегнѣ своемъ имя написано Царь Царемъ и Господь господемъ.
Си являетъ имя Божия вочеловечения. А не разделения яко же плотию Богъ сый и пострада. И человекъ сый и Царь царемъ и Господъ господемъ воцарившемуся над страстьми и в будущемъ вѣце с нимъ хотящимъ царствовати.

Глава НФ (59) О антихристѣ, и о вмѣтаемыхъ с нимъ в геону.

СМФ (249) И видѣхъ единъ ангелъ стоящъ на солньце. И возопи гласомъ велиимъ глаголя, ко всѣмъ птицамъ парящимъ посредѣ Небеси.
И ангела возопившаго сказаетъ ангелы призывающи на веселие о муцѣ грѣшныхъ и о оскудѣнии грѣху. И посредѣ же Небеси сидай человекомъ. Иже суть равнии ангеломъ. Достойно восхожение будетъ из низу. Им же Святии восхищаютъся во усрѣтение Господне на аеръ.

СН (250) Приидѣте зберитеся на Вечерю Великую Божию да снѣсте плоти Царь, и плоти крѣпкыхъ, и плоти коньскихъ и сѣдящихъ на нихъ, и плоти всѣхъ свободныхъ, рабъ малых же и великихъ.
Вечерю волю Божию сказаетъ, да вси человецы Спасени будутъ и в разумъ Истинный приидутъ. Отчюю волю Свое Брашно Христе нарече. Снѣдение же плоти являетъ посмражение плотьскихъ всѣхъ, коня же менить яко не конемъ воскреснущимъ или судимымъ, но скверно живущимъ на семъ свѣте. Всадникы же бывшая поклонники же а и малыя. Свободныя убо сказаетъ согрѣшающая паче же своею властию, рабы же и малыя согрешающая мнѣе, или волею или недоспѣниемъ, или немощию.

СНА (251) И видехъ звѣръ и царя земны и воя ихъ собраны сотвори брань с сѣдящимъ на кони с вои Его.
И звѣръ диявола мнить и грѣшники воююща с нимъ за много различныи грѣхъ. А сѣдящаго на кони Христа глаголеть и воя Его человеку суща равны ангеломъ. О Господи нарече за едину волю угождение к Богу.

СНВ (252) И ятъ бысть звѣрь, и с нимъ лжий пророцы сотворивый знамения пред нимъ. Ими же прельсти приемшия начертание звѣрино и поклоняющаяся телеси его.
Аще Спасу Христу с послушающими Его цари и князи противистася антихристъ есть и лжий пророкъ сотворивый лесная чюдеса но обаче ята быста Божиимъ гнѣвомъ.

СНГ (253) Жива ввержена быста оба во езеро огненое горящее жупеломъ
Может же то быти яко не умрета, но изменита ся в мгновении ока, яко же и Павелъ апостолъ глаголетъ. И воскреснета, не на суд, но на осужение. Аще же ли кто не мнит сице зане апостолъ рече, его же убиетъ Господь Духомъ устъ Своихъ. Инии учители глаголеть, яко обрящутся етери живи и по антихристове убиении, еже Блаженный Данилъ рече. Сия убо в телеси неистлѣма ввержена будета оба в геону огненую еже имать будет смерть. Убиение Христовымъ повѣлениемъ.

СНД (254) И прочии убиени будуть оружиемъ сѣдящаго на кони изшедшим изо устъ Его. И вся птица насытишася от плоти ихъ.
Двема смертьма сущема, единой телесней , а друзей душевней сущи со антихристомъ убиени будутъ Божиимъ гнѣвомъ, сирѣчь повелѣниемъ Его. Потом же вторая смерть приидетъ на ня. Сирѣчь вѣчная мука. А еже насытитися птицамъ плоти ихъ, яко же предрехомъ ли яко же Богъ Исаю рече, бысть ми до избытка. Тако же и Святымъ до избытка и до сытости и мерзости всякоя плотьское движение.

Глава Ѯ (60) Како сатана привязанъ бысть от Христа Пришествия до кончины от ҂А (1000) лѣт.

СНЕ (255) И видѣхъ ангелъ с Небеси сходящъ, имущь ключ бездны и желѣзно уже велие в руцѣ его и ятъ змия и змию древнюю, еже есть дияволъ и сатана, и связай на ҂А (1000) лѣтъ и в бездну затвори и запечатлѣ о немъ. Да не прельститъ к тому языкъ дондеже скончается ҂А (1000) лѣтъ. И по сихъ подобаетъ ему отрешену быти в мало лѣтъ.
Здѣ дияволе разрѣшение мнить бывшее Христовою мукою егда оного привяза в бездне, а ны избави яве же есть разрушением идольскихъ молитвъ и служебъ. И познаниемъ воля Божия по всему миру. Ангелъ же мнитъ се сотворша да и покажутъ, яко служебныхъ силъ хуже есть, силою бездобъся гордит на вся. Уже мнитъ противу нашему разумѣнию всю его дѣтельсва за ему на ҂А (1000) лѣтъ. Не мнимъ яко числомъ разумѣвати тако. Но многа лѣта яко же рече Давидъ. Слово еже завеща в тысящи род, или явление свершеному числу ҂А (1000) лѣтъ от Христова Воплощения до антихристова пришествия. Богу Единому то есть вѣсто, иже вѣсть до коленам есть полезнѣе жити. Потом же пришед льстец, смутит всю вселенную нося в себѣ злую дѣтель. От него же дѣлъ дабы избавилъ ны, милостивый Богъ нашъ. Ему же Слава во вѣкы. Амиинь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы