АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово КВ (22) Глава ѮД (64) О сѣдящемъ на престоле и общемъ воскресении и о судѣ.

СѮ (260) И видехъ престолъ великъ и бѣлъ. И сѣдящаго на немъ. Ему же от лица Его бѣжа земля и небо. И мѣсто не обрѣтеся има.
Престоломъ бѣлымъ является Божий покой. Иже сотворитъ во свѣтлыхъ угодехъ Святыхъ. На сихъ сѣдяй. Бѣжание же сказаетъ небеси и земля сихъ мимошествие сказаетъ. Не яко погибнетъ тварь. Но обновление приимутъ. И мѣсто не обрѣтеся сирѣчъ обѣщаютъ. Глаголетъ бо Апостолъ, яко и сама тварь свободится от работы истлѣния. И Давидъ рече послеши Духъ свои и созиждутся. И обновиши лице земли. Исаия же рече будет небо ново и земля нова.

СѮА (261) И видѣхъ мертвеца великыя и малыя стояща пред престоломъ. И книги разгнушася, яже суть животныя. И судъ прияше мертвии от написания в книгахъ по дѣломъ ихъ.
Мертвеца рече и вся человѣки умершая телесемъ, или умершвеныя грѣхы великыя же и малыя. Или сущая тѣломъ такой или мние паче и мертвыя дѣла дѣлавшая. Или великыя праведныя. А малыя грѣшныя за душевную сладость. Книги же разгибаемыя являютъ коегождо дѣла. Едины же книгы животныя рече в нихъ же суть имена Святыхъ написана.

СѮВ (262) И дастъ море мертвеца своя. И смерть и адъ. И даша мертвеца своя и судъ прияша кождо по дѣломъ своимъ.
Коегождо дѣло рече ими же раздѣляетъ. Тѣми и ставлено будетъ, смерть же и адъ ни животней вещи еста ни душевней. Адъ же есть мѣсто неявленно намъ. Сирѣчь не сказанно не видимо еже приемлетъ душа отходящихъ от сюдѣ. Мертвыя же душа суть еже мертвыя дѣла носятъ. Праведныхъ же душа в Руцѣ Божии. И не коснется ихъ мука она.

СѮГ (263) И смерть и адъ положена бысть во езеро огненое, и иже ся не обрѣте в книгахъ животныхъ написанъ вверженъ будетъ во езеро огненое.
Смерть и адъ мнитъ злыя силы винныя смертному грѣху. Или написано есть послѣдний врагъ предстанетъ смерть. Писано бо есть смерти Богъ нѣсть сотворилъ. Сего ради к тому не будетъ смерти ни истлѣния. Но царствовати без истлѣния и без смерти. А иже вся не написани в книгахъ животныхъ, и ввержени будутъ во езеро огненое не дивися. Ибо яко же суть многы обители уво Отца Спасаемыхъ. Тако и ту различная мѣста мучения. Ова а горѣйша, а другая легчайша.

Глава ѮЕ (65) О новѣ Небеси и о земли. И о вышнемъ Иерусалиме.

СѮД (264) И видѣхъ Небо ново и Землю нову. Первое небо и земля прейде, и моря не будетъ к тому.
И здѣ сказаетъ не на пагубу но на болшее обновление. Яко же рече Апостолъ, и сама тварь свободится от работы истлѣния в свободу и в славу чад Божиихъ. И Давидъ рече яко ризу свѣеши ихъ и измѣнятся. И обѣтщавшее бо обновляет. Но онъ старости отвержение, а еже моря не будет к тому, кая бо потреба моря будет неплавающимъ человекомъ по нему. К сему же много волненаго жития море еси прелагаетъ. Исаия бо глаголетъ и бездна пустѣютъ. И вся реки твоя изсуши.

СѮЕ (265) И град видѣхъ Святый Иерусалимъ сходящъ с Небеси от Бога приготованъ, яко невѣсту украшену мужу своему.
И от сего являетъ новое имя на свѣтлое преложение знамения град же сий Соборъ Святыхъ нарицается.. О нихъ же есть писано, Камение Свято является на земли. И крайугольный Христа имый. Град же яко самая Царица Творца жилища. Невеста же яко прилѣпляющися Господи украшена же внутрь уду. Яко славу и красоту в различии имуще.

СѮS (266) И слышахъ глас велий с Небеси глаголющъ ми се и скиния Божия, со человеки веселится с ними и тѣ людие будутъ. И Самъ Богъ будетъ имъ, и отиметъ всяку слезу от очию ихъ.
Скиния же есть воистину, ея же образ видѣвъ Моисей в горѣ. И сшед сотвори скинию Ветхому Закону, еже бѣ паки образ Церкви Християньски. В сей нерукотворне скинии не будетъ плача ни слезъ. Вѣчныя бо радости Датель, и дастъ всѣмъ Святымъ веселие не престающее.

СѮЗ (267) И смерти не будетъ к тому ни плача ни вопля. Ни болѣзни не будет к тому первая мимо идоша.
И се есть написаное отбѣже болѣзнь и скорбъ и воздыхание. А еже А (1)-я мимо идоша, сказает Святыхъ страсть, а нечестивыхъ гордыни кончину приятъ.

Глава ѮS (66) О нихъ же рече, сѣдящеи на престоле. И о видѣнии.

СѮИ (268) И рече ми седяи на престолѣ. Се новая творю вся. И рече ми напиши яко си слова вѣрна и истинна суть. И рече ми бѣхъ Азъ Начатокъ и Конець.
Вѣрна и истинна яко от самоя Истинны исходяща. И к тому неприкладна но самѣми вещьми знаема начатокъ же и конецъ ихъ. Яко первый Божества ради и послѣдни иже человечества ради. Яко от первыя твари, и бесплотныхъ до послѣднихъ человекъ Свой притязающе промыслъ.

СѮФ (269) Аще жажущему дамъ от воды животныя туне.
Жажущему правды, дати обѣшаваетъ Благодать Животворящаго Духа. Туне же яко недостойны мукы, и нынѣшняго времене к хотящей славѣ явитися в нас, яко нѣсть сего имѣниемъ стяжати, но добрыми дѣлы.

СО (270) Побѣжаяй наслѣдитъ сии буду имъ Отецъ, и той будетъ ми въ сынъ.
Побѣжая дѣмоньскую брань, сынъ Божий наречется и наслажаяся Отча добра.

СОА (271) Страшливым же и невѣрнымъ и сквернымъ убийцамъ, и блуд творящимъ и чары творящимъ, идолотворомъ и всѣмъ лживымъ часть имъ во езере горящемъ и жупеломъ еже есть смерть вторая.
Всѣм инымъ спасения нашего Богъ. На наслѣдие Его добр уставъ кажетъ. Вышняго Иерусалима свѣтлость. И геоньскаго огня тъму и страсть, да желаниемъ вѣчнаго живота или страхомъ бесконечныя мукы. Дондеже время его дѣлаемъ добрая дѣла. Страшливым же на дияволю брань вторыя смерти осуждение обѣща. Буди же на нас Милость Господа нашего. И же не хощетъ смерти грѣшнику но обращения. Яко Тому подобаетъ всяка Слава во вѣлы вѣкомъ. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы