АПОКАЛИПСИС ИОАННА БОГОСЛОВА И ЕВАНГЕЛИСТА.
(с толкованиями архиепископа Андрея Кесарийскаго.)


Слово 24 Глава О (70) Слово о достойномъ увѣрении, яже есть видѣлъ апостолъ

СЧФ (299) Азъ Иоаннъ, видѣвъ и слышавь се, егда видѣхъ и слышахъ си падохъ поклонитися на ногу, ангелу показающи ми, сей глагола ми, виждъ не клеврет ли есмь. Азъ и братия твоя пророкъ соблюдающа словеса книгъ сихъ Богу поклонити ми ся.
И се апостольския душа обычай яко же во Евангелии рече, и видѣ и свѣдѣтельствова, и истинно есть свѣдѣтельство его. Такой и здѣ самовидець бывъ нареченнымъ сказаетъ. Видѣния утвердивъ сказа иже ангельское его видѣние и смирение, неприемлюще от клеврета покаяние, но достойное опщение Господеви воздати.

Глава ОА (71) Како есть не повелѣно запечатлѣти но проповѣдати Апокалипси.

Т (300) И глагола ми Господь не запечатлѣй словесъ пророчества книгъ сихъ рече бо близъ.
До здѣ аггельская словеса главна. Сыне от судѣ приходить лице глаголя, не запечатлѣй словесь пророчества сего. Достойни бо суть книгы да чтуть я вѣрнии и страха ради и мукы грѣшныхъ. И обѣщания покоя Святымъ да обрящутся и добрѣ дѣютъ.

ТА (301) И обидяй да обидитъ ещё. И скверный да сквернится еще. Праведныйй да творитъ правду еще. И Святый да святится еще. И се гряду скоро и мзда Моя со Мною и воздати комуждо по дѣломъ его.
Се яко веля зло дѣяти, си глаголетъ но есть годѣ комуждо да творитъ. Не нужею бо веля показавъ комуждо начинания. Кончину егда же прииду и воздам комуждо по дѣломъ его.

ТВ (302) Азъ Есмь Алфа первыи и последний и начатокъ и кончина.
Начатка бо есть ни что же старѣе, ни Божию Царствию не будетъ кончины. И множицею бо преже рекохомъ первы Божества ради и послѣдний человечества ради.

ТГ (303) Блажени творящеи заповѣди Его и да приидетъ область имъ на древо животно и враты внидутъ во град.
Воистину Блажени такови и область бо имѣти имутъ Святии в жизни вѣчней о дрѣвѣ животнемъ. О Христѣ Бозѣ нашемъ почивающе и насыщася видѣния Его, ни единши же заступающе злей силѣ. Враты же внидуть апостольскими Сирѣч ученики Его в вышний градъ.

Глава ОВ (72) Како церкви иже Духъ, иже в ней есть призываетъ славное Христово просвѣщение о клятве. Иже повинни бываютъ, отметающе книгы сия яко неприятны есть.

ТД (304) Вне и пси и чародѣйцы и любодѣйцы убийцы и льсти служителе, и вси творяще и любяще лжу.
Пси во истинну суть не токмо невѣрнии, но и обращающаяся на своя блевотины по Крещении. Злѣ дѣлателе их же ся апостолъ плакаше. Тѣмъ же с любодѣйцами и убийцами идолослужители от вышняго града изгнати будуть.

ТЕ (305) Азъ Иисус посла же ангела Своего. Засвѣдѣтельствовати вамъ сия Церквамъ.
И здѣ владычню честь посланнымъ ангеломъ являетъ сирѣчь за свидѣтѣльство.

ТS (306) Азъ Есмъ Корень и род Давидовъ.
Корень и род Давидовъ есть Христос, яко Богъ род же яко плотию от него рождься.

ТЗ (307) Звѣзда утреняя свѣтлая.
Яко звѣзда нарицается есть ту утреняя, яко утро вшед к намъ тредневно. По нощи же сего жития утренная обѣщаннаго Воскресения. Святымъ являющимся и день распящь бесконечный.

ТИ (308) И Духъ и невѣста глаголетъ ти прийди.
Церкви сый в ней Духъ восия в средцыхъ нашихъ. Авва Отецъ пришествие Единочадаго Сына Божия призываетъ и велитъ Ему вскорѣ быти.

ТФ(309) И жаждай приидетъ ко Мнѣ. Хотяи да прииметъ воду животную туне.
Жажда бо есть потребно животное пиво. Паче же яко и туне даетъ.

ТI (310) Свѣдѣтельствую Азъ, всякому слышащему словеса пророчества книгъ сихъ. Аще кто приложитъ на ня, да наложи Богъ нань З(7) язвъ написанныхъ в книгахъ сихъ. Аще кто уйметъ, и отаще словесъ сущихъ пророчествия в книгахъ сихъ, аще кто. Да отиметъ Богъ часть его от древа животнаго. И от града Святаго написаннаго в книгахъ сихъ животныхъ.
Страшна клятва прилагающая к Божиимъ книгамъ. Или же умъ имѣеть у нихъ что дръзновение бо можетъ отлучити от Бога. Се бо засвѣдѣтельствуетъ намъ слышащимъ и приложити же ничто же ни уняти. Да то на нас не будетъ. Но книжная обычая яко достойны чести имѣти.

ТАI (311) Глаголетъ свѣдѣтельствующий Именемъ Сихъ прийду скоро. Аминь. Гряди Господи Иисусе Христе Сыне Божий. Благодать Бога нашего Иисуса Христа со всѣми Святыми. Аминь.
Азъ рече глаголя сый скоро к Тебѣ Животу гряду и Ты прийди Господи. Инако от лица Господня речено бысть содѣтельствуя и сии рекъ. Прийду скоро от апостольскаго лица. Прорече же есть гряди Господи Иисусе Христе прежде желанъ бо есть Святымъ Христово Пришествие.. Яко воздающе мзду многу сугубие дѣлающимъ. Тѣм же и сия книгы Святыя, Богодухновенне суть на блаженный покой наставляющи. Не бесѣдующая в ня по очищению мыслено учения очию еже даны бы своего свободилъ стяжати Милостивый Господь пострадавый Плотию насъ ради Иисус Христосъ Богъ нашъ. Яко Тому подобаетъ всяка Слава Честь и поклоняние Отцу и Сыну и Святому Духу. Нынѣ и присно и во вѣкы вѣкомъ. Аминь.

Оглавление:

СЛОВО 1

СЛОВО 2

СЛОВО 3

СЛОВО 4

СЛОВО 5

СЛОВО 6

СЛОВО 7

СЛОВО 8

СЛОВО 9

СЛОВО 10

СЛОВО 11

СЛОВО 12

СЛОВО 13

СЛОВО 14

СЛОВО 15

СЛОВО 16

СЛОВО 17

СЛОВО 18

СЛОВО 19

СЛОВО 20

СЛОВО 21

СЛОВО 22

СЛОВО 23

СЛОВО 24

Дополнительные
материалы