ГЛАВНОЕ МЕНЮ
СТАРИННЫЕ КНИГИ
ИССЛЕДОВАНИЯ
АНАЛИТИКА
КОНВОЛЮТ
Сказание о картофеле и "Вопрос святых апостол" Господу о кончине мира.

 

О картофии.

Книга Барония глава СОГ (273), степень КВ (22). Еще книга Летописец великия горы Синайския. Еще книга Златая мати о брюкве. Еще книга Небеса. Еще книга Соборная голубице. Собою большая, содержит у себя стовосемдесет книг, весу в ней пудъ тритцать фуньовъ. Запирается она винтами а кроется она тайно.

Рече Господь; приидохъ от Имени Отца Моего неприясте Менѣ. Ащели инѣ приидет во свое имя того приимѣте. Глаголет о Нем Симеон Новый богослов, яко инѣ приидет антихрист противник Христу. Принесет…
(далее текст отсутствует из-за повреждения на странице)
…мир возлюит вельми, и послужит ему во всемъ. И примут его вся хотения. И ни в чемъ противитися не будут. И в то время будет трава, еже от него зовомая Кортъ, а инии нарицают овощем прусским. И распространится по лицу земли. И всякъ возрастъ возлюбт всласть велику. И помрачатся человецы умом яко пиянии.

О чемъ глаголетъ Симеонъ Новый богословъ что не верят Божественному Писанию яко скверно быти глаголетъ. Яко от Рима начало сие имать и распространится повсюду. И в томъ брашне человецы осквернятся яко же древний Израиль. И прежде помяну той Соборной Голубицѣ, в ней о табаке, о чаю, и о картофии.
За табак проклятъ, за чай трижды проклятъ, за кофей девять раз анафема. За картофий тридцать шесть летъ и тысящу пятьсотъ поклонов на день и сухоясти. В девятый час дня.
За чай епитимии тридцать летъ, три тысящи поклоновъ на день. За табакъ десять летъ. Тысящу поклонов на день.
Аще который человекъ некоимъ ухищрениемъ начнет творити таковое дело бѣсовское табакъ нюхати в носъ или за щеку класти, или курити пипкою. Таковому человеку не подобаетъ в Церковь Божию ходити…
(далее текст отсутствует из-за повреждения на странице)
…Евангелия. А причастия ему отнюдь не приимати, и с людьми ему не молитися. И пити и ясти с нимъ, дондеже престанет от таковыя мерзости.
И не повеле Господь телесъ их погребати близ церкви, ниже пения, ни службы, ни приноса за них творити; яко Богу враги, а диаволу друзи. И аще кто хощетъ еже бы от злыхъ мукъ избыти и мерзскаго былия табачнаго остатися З (7) лет запрещения яко блуднику предлежитъ. По 7-ми лѣтѣхъ прияти его в церковь не яко врага имея, но яко брата.
И в нем сице пишет, аще кто начнет таковое дело творити табаком торговать или сам забавлятися, и он государь Алексей Михайловичь таковым казнь чинити пытал кнутом бил на козле, водя по торгам и ноздри паролъ и носы резал а после пытавъ ссылал в сылку в дальния города что бы на то глядя, иным неповадно было делати.

Вопрос Святых Апостол.

Егда изыде Исус на гору масличную и вопроси его ученицы. Господи повеждь нам когда будет кончина мира сего. Рече Господь, тогда будет кончина миру. Егда будут мерзость в человецех. Возненавилит сын отца, и брат брата, востанут бо князь на князя, и градъ на градъ…
(далее текст отсутствует из-за повреждения на странице)
…князи и судии неправеднии, люди будут буйни а не мудры. Гордии, завистницы, лицемеры, и сребролюбцы. В тысящи девиц не обрящется едина девица неосквернена. И предаст мати дщерь свою на блуд. И начнут жити черноризцы мирски. А миряне свински, и песски. Позавидит живый мертвому, посмеется работный свободному. И горе тогда будет женам родящим и доящим в тыя дни.
Священницы горцы и запойцы черноризцы ихъ будут зловестницы и сквернословцы яко неистовии. И обрящутся тогда черньцы ихъ на игрищах мудрейша скомрахъскверное глаголаша и положу скудость во всем житии; в виноградех, в скотехъ, и зверех, и в рыбах, и птицах. Тогда вы будет кончина миру.

Пролог месяца августа кои день еже безтруда спастися.

Аще кто хочет безтруда спастися, да имеет во всем любовь к малым и великим, любы ближнему зла не творитъ.

От книги зерцала Виталиева ѮЗ (66).

Аще хощещи Христу ратовати бежи спребывания злых человек да навыкнет тому же последовати. Невозможно цветочку тонку целу быти посреде остраго терния. Тако и верному невозможно посреде неверных правды и благочестия соблюсти непорочно. Понеже стропотно зело шествовати, посреде зверей и сетей и тенет многих. Аще невозможно добре праведному жити посреде беззаконных небезбедно будет и дружество с ними имети.