"АЛФАВИТ ДУХОВНЫЙ"

   По благословению Святейшаго правительствующаго синода, сия книга напечатана в Киево-Печерской Лавре в лето от Рождества Христова 1741.

   После ознакомления с содержанием, было решено, не переводить книгу в электронно-текстовый формат. Дело в том, что редакционный совет, после изучения книги, пришёл к выводу, что данный текст является безблагодатным. Посему, дальнейшее изучение и исследование его, не представляет ни какого духовного интереса.
В качестве подтверждения такого решения, было решено предложить вниманию читателей, ознакомиться с некоторыми выдержками. И после исследования их, составить самостоятельное мнение.

7. От разума и познания раждается вера, от веры же заповедей Божиих хранение, от хранения же заповедей Божиих, упование на Бога, от упования же на Бога, Божественная Любовь: сей же умноженней бывшей, совершенное бывает с Богом соединение, и исполнение Закона.

8. По елику процветает разумъ, по толику возрастает и вера: и по елику возрастает вера, по толику умножаются добродетели, по толику раждается и упование на Бога. И по елику кто уповает, по толику и Бога любит: и по елику любит, по толику и с Богом соединяется, наслаждающися Божественная Его Славы.

9. От безумия раждается нев?рие, от нев?рия же преслушание, от преслушания же всяк грех и преступление. Како кто может в?ровати, ничтоже разум?яй; не в?руяй же ниже разум?яй ничтоже, како может сохраняти Господня Заповеди; не сохраняяй же Господних Заповедей, како может им?ти на Бога упование, и любовь; никако же.

10. Т?мже прежде всего подобает учитися, не точию вн?шнему труду, но и д?ланию умному, разуму и познанию: и научивыйся кто разуму, и вс?хъ вещей познанию, удобн? всему в?ру емлетъ: сохраняет вся Господня Заповеди, уповает на Бога, любит Его всем сердцем своим, и соединяется с Ним воедино, во еже быти ему всему в Боз?, и Богу в нем. Сицевый прежде Воскресения, Воскресение души приемлет, и прежде жизни, жизнь в?чную наследует…

…Рожденное от плоти, плоть есть: рожденное же от Духа, дух есть, глаголет апостол. Якоже плоть плоти сочетается, рождает плоть, сице и правъ и истиненъ разум, соединяяся в познании всех вещей разуму Божию, зачинает начаток духа, и по пождательномъ времени, в водимых подвизех всегда пребываяй, раждает дух…

…Пост и воздержание предпочтен ти буди, аще хощеши имети правъ разум, и удобь победити вся страсти. Плотьскими сладострастьми непорабощайся. Да не себе восплащение сими приимеши: да не во тьме безсловесия и мятежа изнуриши жизнь свою.
Обьядения и пиянства зело блюдися: то бо есть начало и корень всякому греху.

…Не буди обуреваем блудными помыслы, и скверными похотьми, и действы, да не от Бога отлучишися: ни же ревнуй творящым то, да не безумных безумнейший явишися: на мало бо время попущено бысть сие человеком, да познавши суету, изберут себе лучшая. Тем же чистоту и целомудрие, всем сердцем возлюби, да прилепишися чисте чистому…

РАЗЪЯСНЕНИЕ ОТ РЕДАКЦИИ.

   Именуется книга сия "Алфавит духовный". Всего в книге 522 страницы. Хватило кротости и терпения читать сию книгу только до 180 страницы.
   Утомительно для души, читать сии умопрения по одной простой причине - ни на одной странице, нет ни одного слова о Причастии!!! Вся книга, как некое наставление по борьбе со страстями. Наставление по бес-думной, бес-толковой, бес-полезной борьбе.
   В доказательство необходимости столь резкого суждения о книге "Алфавит духовный", приведу Слово Евангельское.
    Евангелие от Иоанна. Зачало 50 и 51. (Рукопись 15-го века.)

   Зач. 50.
   Азъ есмь лоза истинная. И Отец Мой Делатель есть. Въсяка розга о Мне не творящая плода, изметься. И всяка творящая плод, отребиться. Да множаиший плод принесетъ. Уже вы чисти есте, за Слово еже глаголахъ вамь. БУДЕТЕ ВО МНЕ, И АЗЪ ВЪ ВАС. Якоже розга не можеть плода да сотворити о себе, аще не будет на лозе, тако и вы. Аще въ Мне не пребудете. Азъ есмь лоза. Вы же рождие. И иже будет въ Мне, и Азъ въ немь. Той сътворит плод многь. ЯКО БЕЗ МЕНЕ НЕ МОЖЕТЕ ТВОРИТИ НИЧЕСОЖЕ. Аще кто въ Мне не пребудет, извръжется вънъ. Яко же розга и исышеть. И събираять я. И въ огнь влагают и сгараеть. Аще пребудете въ Мне, и глаголи Мои въ васъ пребудут. Ему же аще хощете, просите и будеть вамъ.
   Зач. 51.
   О семъ прославися Отецъ Мой, да плод многъ сътворите. И будете Мени ученицы. Яко же възлюби Мя Отець и Азъ возлюбихъ вась. Будете же въ Любви Моей. Аще Заповеди Мои съблюдете, пребудете в Любви Моей. Яко же Азъ Отца Моего Заповеди съблюдохъ. И пребывая и въ Него Любви. Сия глаголахъ вамь, радость Моя в вась будет. И радость ваша испълнится. Сие Заповедь Моя. Да любите друг друга, яко же Азъ возлюбихъ вы. Больша сея Любви ни кто же имать. Да кто душа своя положить за други своя. Вы друзии мои есте. Аще творити елика Азъ заповедаль вам. Не ктому вас глаголю рабы, яко рабь. Не весть что тврит господь его. Вас же реку другы. Яко вся яже слышах Отца Моего, сказал вамь. Не вы Мене избрасте. Иже Азъ избрахъ вас и положих, да вы идете и плодъ принесете. И плодъ вашь пребудет. Да его же аще просите от Отца въ имя Мое, дасть вамь.

Если попытаться пересказать кратко то, о чем сказано в двух зачалах Евангелия от Иоанна, то: …Слово еже глаголахъ вамь. БУДЕТЕ ВО МНЕ, И АЗЪ ВЪ ВАС… поскольку тогда и только тогда сможете …сътворит плод многь… А плод пребывания в Боге - …Аще Заповеди Мои съблюдете, пребудете в Любви Моей… Если же не будет кто пребывать в Боге, то …БЕЗ МЕНЕ НЕ МОЖЕТЕ ТВОРИТИ НИЧЕСОЖЕ

Посему, на основании Слова Евангельского, и именую такую, в книге рекомендованную "борьбу", бес-полезной, поскольку сказал Христос: …ЯКО БЕЗ МЕНЕ НЕ МОЖЕТЕ ТВОРИТИ НИЧЕСОЖЕ
Не принесёт такая борьба доброго плода, по одной простой причине - "борец" не пребывает в Боге. И не сможет пребывать в Боге потому, что наставление, данное в книге, скрывает от него эту Евангельскую истину. А лозу, которая не приносит доброго плода …Аще кто въ Мне не пребудет, извръжется вънъ. Яко же розга и исышеть. И събираять я. И въ огнь влагают и сгараеть

Очень часто, толкующие зачало 51-е Евангелия от Иоанна, указывают на то, что Христос дал Новый Завет - любить друг друга. Однако, сие толкование весьма ошибочно. Новый Завет, данный Христом (что вполне очевидно и не двусмысленно можно понять из 50-го и 51-го зачала Евангелия) - есть непрестанное пребывание в Боге посредством Причащения.. А любовь - есть плод добрый, пребывания в Боге, соединения с Богом: …Аще Заповеди Мои съблюдете, пребудете в Любви Моей...
А вот как пребывать в Боге, то о сем действе, совершающем единение с Богом, Господь наш, Иисус Христос заповедал, и в Евангелии, и действием показал на Тайной Вечери.

"Ядый Мою Плоть и Пияй Мою Кровь, во Мне пребывает и Аз в нем"
(Евангелие от Иоанна. Зач. 24.)